Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina wordt nog verder bewerkt. Ik zou het op prijs stellen wanneer niemand ongevraagd deze pagina gaat bewerken. Luchtavatar13 (overleg) 19 feb 2014 16:44 (UTC) Als je het niet erg vindt neem ik het artikel toch over, er zijn sporadisch bezoekers, maar geen Luchtavatar13 heeft zich gemeld in de afgelopen jaren.

Om te beginnen zal ik niet in het verhaal bevestigde informatie eerst bestuderen en mogelijk veranderen of verwijderen.

En wat

Zuko Gram De grammatica van deze pagina/alinea is niet goed.

Waarschijnlijk is deze informatie vertaalt met een vertaal programma of er staan veel spelfouten in.
U wordt uitgenodigd om op [EDIT] te klikken om de Avatar Wiki te verbeteren!
En dan maar hopen dat de verhalen in het Engels en Nederlands overeenkomen.

Na deze waarschuwing is de tekst slecht leesbaar,
blijf zoveel mogelijk tussen de regels,
gebruik groot licht en blijf langzaam lezen,
er kan nog een fout langskomen.

Het sociale leven is goed ontwikkeld in de Wereld van Avatar. De sociale klassen zijn meestal gebaseerd op titels, kennis en kracht. Hoewel de meeste mensen in hun huidige en toekomstige sociale klassen geboren worden, zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld Long Feng. De verschillen van de sociale klassen zijn niet overal hetzelfde in de naties.

Meer recentelijk, in de Verenigde Republiek der Naties, zijn de verschillen minder goed herkenbaar.

De Luchtnomaden[]

Van alle naties, voor de genocide, leken de Luchtnomaden het meest gelijk te leven. Dit kwam doordat alle Luchtnomaden monniken of nonnen waren. Het hoogste politieke orgaan van de Luchtnomaden was de Raad van de Ouderen.

De Raad van de Ouderen

Van deze autoriteit weten we eigenlijk nog niet zo veel af. Hoewel het toch vaststaat dat zij niet in grotere rijkdommen leven dan de andere nomaden. Zij was belast met het nemen van de beslissingen voor de gemeenschap in haar omgeving, zij had dan ook een groot aanzien bij de andere Nomaden. Evenals de Vuurwijzen, hadden de raadsleden 1 voorzitter. Die lijkt meer autoriteit te hebben bezeten dan de andere monniken en nonnen.

Vrije Luchtnomaden

Het lijkt of de Luchtnomaden waren ontbonden van een sociale rang of bepaalde rechten. Dit is natuurlijk omdat alle Luchtnomaden luchtmeesters waren en er dus maar weinig verschillen tussen de functies van deze monniken/nonnen waren.

Waterstammen[]

De sociale klassen tussen de Zuidelijke Waterstam en de Noordelijke Waterstam hebben wat verschillen. Terwijl de kleinere Zuidelijke Waterstam een meer gelijk stelsel kent, heeft de Noordelijke Waterstam een uitgebreider stelsel.

Stamhoofd

Noordelijke Waterstam

In de Noordelijke Waterstam betekend de titel stamhoofd dat je van blauw bloed bent. De titel wordt doorgegeven van vader naar oudst geborene. De stamhoofden nemen beslissingen voor de stam en kunnen waarschijnlijk wetten maken en laten uitvoeren. De macht van de stamhoofd is echter wel beperkt. Dit kun je zien wanneer Arnook verklaard dat hij meester Pakku niet kan dwingen om Avatar Aang als leerling terug te nemen.

Zuidelijke Waterstam

In de Zuidelijke Waterstam is de functie van stamhoofd minder gecompliceerd. Hij heeft de macht om zijn volk te leiden en eigenhandig beslissingen te nemen. De stamhoofd hoeft hier echter niet van blauw bloed te zijn. Dat blijkt uit het feit dat Sokka geen Prins is of/en Katara geen Prinses is. Het stamhoofd is tevens (in een oorlog) de militaire leider van de troepen. Hierin speelt hij een overleggende rol. Zoals te zien is in afl. "De Goeroe".

Adviseurs

In de Noordelijke Waterstam heeft het stamhoofd verschillende adviseur om deze te helpen met het nemen van beslissingen. Zij lijken van hoge afkomst te zijn. Ook zijn zij aanwezig bij officiële gelegenheden, zoals een feestmaal. Hoewel de stamhoofd meer autoriteit heeft dan de adviseurs, zijn zij wel belangrijk voor het gewone volk. Bekende adviseurs zijn: Pakku en Prinses Yue.

Burgers

Noordelijke Waterstam

In de Noordelijke Waterstam lijkt het dat iedereen gelijk is, hoewel vrouwen hun watersturing alleen voor genezing mogen gebruiken. Ook mogen zij officieel geen les krijgen in de kunst van het watersturen.

Zuidelijke Waterstam

In de Zuidelijke Waterstam is iedereen gelijk aan elkaar. Zelfs de kinderen van de stamhoofd vormen daarop geen uitzondering. De stam van nog geen twintig personen lijkt een strakke hiërarchie niet nodig te hebben. Er zijn geen duidelijke verschillen tussen de stamleden. Voor zover zichtbaar is de oudste .

Aardrijk[]

Omdat het Aardrijk veel inwoners heeft, is een goede rangorde noodzakelijk.

De Aardkoning

De Aardkoning zetelt heeft een redelijk paleis in het centrum van de binnenste ring van Ba Sing Se. Hij is tevens de baas van het gehele Aardrijk. De Aardkoning bekleedt als enige de hoogste rang in de rangorde van het hele rijk. Zijn paleis en het parlement zetelen in de bovenring.

Ministers

Omdat de Aardkoning zoveel werk te doen heeft, heeft hij ook een gezantschap van Ministers tot zijn beschikking staan. Deze geven hem raad en mogen, indien de Aardkoning hiermee instemt, ook zelf wetten uitvoeren. Elke Minister is verantwoordelijk voor zijn eigen vakgebied en is in theorie alleen verantwoording schuldig aan de Aardkoning zelf.

Zie Ook[]

De Wereld van de Avatar
Flora en Fauna in de Wereld van Avatar
Kaart van de Wereld van Avatar
Geschiedenis in de Wereld van Avatar
Geografie in de Wereld van Avatar
Geologie in de Wereld van Avatar
Politiek in de Wereld van Avatar
Betaalmiddel in de Wereld van Avatar
Architectuur in de Wereld van Avatar
Techniek in de Wereld van Avatar
Kosmos van de Wereld van Avatar
Getallen in de Wereld van Avatar
Zang in de Wereld van Avatar
Recht in de Wereld van Avatar
Namen in de wereld van Avatar
Wapens in de Wereld van Avatar
Weer in de Wereld van Avatar
Mode in de wereld van Avatar
Romantiek in de Wereld van Avatar
Het Sociale Leven in de Wereld van Avatar
Sport en Spel in de Wereld van Avatar
Kenniscentra en Opleidingen in de Wereld van Avatar
Advertisement