Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem
De Heilige Bol omhoog gehouden door twee paar handen.
Heilige Bol
Productie informatie
Gemaakt door
Gemaakt vanKristal of leer
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeDe stammen Gan Jin en Zhang.
NutBal bij spel Bevrijding
Eerst bekende gebruikDe Grote Afgrond
Laatst bekende gebruikDe Grote Afgrond

De Heilige Bol is een voorwerp die werd gebruikt voor een ritueel door de Gan Jin, een volk uit het Aardrijk. Door deze bol is in ongeveer 0 NG de ruzie begonnen tussen de Gan Jin en de Zhang.

Verhalen[]

Volgens de Gan Jin[]

Volgens de Gan Jin moest Jin Wei voor een ritueel de Heilige Bol naar het westen brengen. Maar onderweg werd hij aangevallen door Wei Jin van de Zhang, die de Heilige Bol afpakte. Daardoor is de ruzie tussen de Gan Jin en de Zhang ontstaan ongeveer in 0 NG.

Volgens de Zhang[]

Volgens de Zhang was Wei Jin aan het wandelen toen hij iemand van de Gan Jin op de grond zag liggen. Het was Jin Wei die de Heilige Bol naar het westen moest brengen. Jin Wei zei tegen Wei Jin dat hij de Heilige Bol zo snel mogelijk naar zijn dorp moest terug brengen. Maar de Gan Jin dachten dat hij het had gestolen dus werd Wei Jin voor 20 jaar in een cel gegooid.

Volgens Avatar Aang[]

Volgens Avatar Aang waren Jin Wei en Wei Jin een tweeling van 8 jaar oud, die een spelletje waren aan het spelen met een bal. Jin Wei had de bal maar liet hem vallen, Wei Jin pakte hem op maar ging over de uitlijn, dus moest hij 2 minuten in de strafkooi zitten. Maar Avatar Aang vertelde nadat de Gan Jin en de Zhang weg waren gelopen en vrede hadden gesticht dat hij het verhaal had verzonnen, zodat de ruzie over zou zijn.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Boek 1: Water[]

Zie Ook[]

Advertisement