Avatar Wiki
Advertisement
Aarde Icoon
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Haru binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Haru met snor en sik bij de Zwarte Klif, gereed voor de invasie.

Haru
Biografische informatie
Aardrijk
Welke RegioAardrijk Mijnbouw Dorp
(Bekijk de locatie op de kaart)
Leeftijd16
Geboorte83 NG
Overleden
Fysieke Beschrijving
GeslachtMannelijk
Lengte
Haar kleurBruin
OgenkleurGroen
Sociale Informatie
BondgenotenTeam Avatar
VijandenVuurnatie
Beroep
Positie
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete Wapens
Gevechtsstijl(en)Aardsturen
Samenwerking met
Echte Wereld
Eerste verschijningGevangen
Stem door
Gespeeld door
Speelt rol van
Afbeelding gallerij Haru (4)
{{{catalogi}}}

Haru is een aardstuurder waarvan zijn stuur kunsten jaren lang onderdrukt werden nadat de Vuurnatie zijn dorp had ingenomen en zijn vader naar een gevangenis gestuurd had. Hierdoor oefende hij in het geheim zijn kunsten maar werd uiteindelijk ontdekt nadat hij en Katara een oude man redde uit een ingestorte mijn waar hij zijn aardstuur kunsten mee gebruikte. Hoewel hij en alle andere gevangen wisten te ontsnappen met hulp van Team Avatar nam hij zijn dorp weer in en nam later deel uit van de Vuurnatie Invasie met zijn vader. Hoewel de invasie mislukte, ging hij met Team Avatar mee naar de Westelijke Luchttempel waar hij later moest vluchten van Azula. Aan het einde van de oorlog was hij aanwezig bij de kroning van Vuurheer Zuko.

Geschiedenis[]

Haru's vader is samen met alle andere aardstuurders meegenomen naar een gevangenis van metaal, in het midden van de zee. Om te voorkomen dat Haru ook meegenomen wordt, heeft zijn moeder hem verboden aarde te sturen. Stiekem doet hij dit toch, ver buiten het dorp. Hier komt hij Team Avatar tegen, waarvoor hij snel wegrent. In het dorp vinden ze hem toch, en worden ze vrienden. Als enige tijd later Katara en Haru getuige zijn van een ongeluk bij de mijnen, bevrijdt Haru een oude man onder wat rotsen vandaan met aardsturen. Deze man geeft Haru echter aan bij de Vuurnatie, die Haru meeneemt naar de gevangenis. Team Avatar bevrijdt hem, samen met zijn vader en nog veel meer aardstuurders. Zij starten een rebellie, en bevrijden een voor een alle dorpen in de omgeving.

De Invasie[]

Tijdens de Invasie heeft Haru een snor en sikje. En tijdens de invasie tijdens de zonsverduistering zitten Haru en de rebellie ook in het aanvalsleger. Als de invasie is mislukt gaat Haru ook mee op Appa, terwijl de volwassenen zich overgeven... Hij leeft een tijdje met team Avatar in de Westelijke luchttempel, maar als Team Avatar daar weggaat gaat hij niet mee.

Haru

Haru, de eerste keer dat hij Team Avatar ontmoet.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Boek 1: Water[]

Boek 3: Vuur[]

Trivia[]

  • Haru betekent in het japans "lente"(春), en in het koreaans "een dag".
  • Het snorretje van Haru was als grap bedoelt door de makers, maar het is uiteindelijk toch in de serie opgenomen.
Advertisement