Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Hama's Gevangenis" is niet bevestigd door officiële bronnen.

"Hama's Gevangenis"
Hangende kooien in een volledig droge gevangenis.
Algemene informatie
NatieVuur
Waar op de wereldEen vuurnatie eiland
(Bekijk de locatie op de kaart)
FunctieGevangenis
BijzonderheidVolledig droog; geen water beschikbaar.
HeerserVuurheer
Eerste verschenenDe Poppenspeler
Stem door
Artikelen over Gevangenis (21)
Afbeelding gallerij Gevangenis (14)
{{{catalogi}}}

Gevangenis voor Stuurders van de Zuidelijke Waterstam , om een gevangenis te vernoemen naar een ontsnapte gevangene is niet erg indrukwekkend. Het hoofdstuk De Poppenspeler komt langs deze gevangenis.

Hama´s Gevangenis is een gevangenis gelegen op een afgelegen eiland in de Vuurnatie. Het is een streng beveiligde gevangenis die speciaal is gebouwd voor het vasthouden van Watermeesters. Om ervoor te zorgen dat de gevangenen geen toegang hadden tot water, werd er droge lucht aangevoerd en werden ze vastgeketend tijdens het eten en drinken.

Geschiedenis[]

De Vuurnatie heeft de gevangenis waarschijnlijk speciaal gemaakt om watermeesters vast te houden. De beveiliging was van hoog niveau. Er waren extreme maatregelen om ervoor te zorgen dat de gevangenen niet konden ontsnappen, zoals het alleen aanvoeren van droge lucht en de handen en voeten van de gevangenen vast te ketenen tijdens eten en drinken. Enige weerstand of poging tot opstand werd meteen afgestraft.

Hama van de Zuidelijke Waterstam. werd in de gevangenis gezet nadat ze was gevangen genomen door de Zuidelijke Krijgers. Tijdens haar lange verblijf in de gevangenis leerde ze dat haar waterstuurkrachten toenemen tijdens een volle maan. Ook ontdekte ze dat ze tijdens een volle maan het water in het bloed in olifant-ratten kon sturen. Later leerde ze iemands lichaam te sturen. Hier ontdekte ze dus Bloedsturen.

Hama bloedsturend

Hama tijdens haar ontsnapping

Hama oefende deze techniek eerst op de olifant-ratten die in haar kooi rond liepen. Toen dit haar naar een paar maanden goed lukte, gebruikte ze Bloedsturen op een bewaker. Ze dwong hem met Bloedsturen om de kooi open te maken. Hierna liep ze als vrije vrouw de gevangenis uit.

Bekende Gevangenen[]

Zie Ook[]

Advertisement