Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Halvemaan Eiland binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Vuurnatie embleem

新月島
"Halvemaan Eiland"
Halvemaan Eiland, een actieve vulkaan op de rand van een halve maan vormige caldera.
Algemene informatie
NatieVuur
Waar op de wereldHet uiteinde van de vuurnatie
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapVulkanisch en kaal
FunctieAvatar Tempel
BijzonderheidVulkaan is actief
HeerserVuurheer
Avatar
Grootste nederzetting
Eerste verschenenMidwinter Deel 2: Avatar Roku
Artikelen over Halvemaan Eiland (1)
Artikelen over Roku (2)
Afbeelding gallerij Roku (20)
Afbeelding gallerij Vulkaan (28)
{{{catalogi}}}

Op het Halvemaan Eiland stond de tempel van Avatar Roku. Avatar Roku vernietigde deze tempel om Aang te redden in Midwinter Deel 2: Avatar Roku. Hier heeft Roku een tijdje gewoont. Als Aang hier terugkomt is er niets meer te zien van de tempel.

Roku heeft hier tijdens zijn opleiding van Kaja geleerd de Avatar Trance te beheersen. Dit ging ten koste van de tempel die hij daarna weer opgebouwd heeft.

Halve maan boven Ba Sing SeHalve Maan

Waarschijnlijk komt de naam van de vorm van de caldera. Deze uitgedoofde vulkaan is door de zee en verwering versleten tot een kratermeer dat weer later een baai van de zee is geworden. Toch opmerkelijk om een maansikkel zoals tijdens een maansverduistering een halve maan te noemen.

Advertisement