Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem

Dit artikel gaat over een plaats, misschien zoek je naar het hoofdstuk met dezelfde naam.

Grote Afgrond
Team Avatar staat op de rand van een groot ravijn
Algemene informatie
Aardrijk
Waar op de wereldCentraal van de kust tot de Noordelijke binnenzee.
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapRotsen
BijzonderheidGemaakt door de Aardgeesten
HeerserCanyon Kruipers
Eerste verschenenDe Grote Afgrond 111

De Grote Afgrond, ook wel Grote Kloof genoemd, is de grootste ravijn van de wereld.

De kloof begint nabij de Slangenpas, deelt het Zuidelijk aardrijk in tweeën. Het verlengde van de kloof loopt als rivier langs het bos van Jet en daarna als baai richting de Schimmige Handelaars Pier.

Je kunt de canyon oversteken met behulp van de Canyon Gids. Die de legende verteld dat de canyon is ontstaan doordat Aardgeesten boos waren omdat de landbouwers geen goede offers hadden gebracht. Er leven veel beesten in de Grote Afgrond, zoals schorpioenen, kevers maar vooral ook de Canyon Kruipers. Canyon Kruipers komen op eten af, dus je kunt voor een veilige oversteek geen eten meenemen door de Grote Afgrond. Er is maar één weg naar beneden, die alleen in gezelschap van een Aardmeesters kan worden genomen. En die de route blokkeert om het vuurnatie leger buiten te houden.

In 100 NG kwam Avatar Aang naar de Grote Afgrond toe. Er was een probleem tussen de Zhang en de Gan Jin. Het zijn twee volken die al 100 jaar ruzie hadden. Omdat de Canyon Gids aangevallen was door een Canyon Kruiper moest Aang ze door het ravijn leiden zodat ze geen ruzie kregen.

Inwoners[]

Mensen[]

Dieren[]

Hoofdstukken verschijningen[]

Boek 1: Water[]

Boek 3: Vuur[]

Advertisement