Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Grot van de Twee Geliefden binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Mischien zocht je het hoofdstuk?

Grot van de twee geliefden
De uitgang van de Grot van de Twee Geliefden.
Algemene informatie
Aardrijk
Waar op de wereldWest Aardrijk onder het Kolau gebergte
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapGrot
FunctieVerbinding naar Omashu
BijzonderheidZichzelf aanpassend doolhof
Heerser
Eerste verschenenGrot van de Twee Geliefden

De Grot van de Twee Geliefden is nabij de stad Omashu in het Aardrijk. Het staat ook wel bekend als "Geheime Tunnels". Het is een serie van grotten en tunnels die loopt voor een deel onder het Kolau gebergte.

De grot is eigenlijk een gigantisch ondergronds labyrint van tunnels, vol gevaarlijke dieren zoals de Dasmol Deze mollen sturen de gangen in het labyrint telkens anders waardoor een kaart maken zinloos is. De legende zegt dat Oma en Shu, die verliefd waren ondanks de vijandschap tussen hun dorpen, de gangen hebben gemaakt. Zij waren de eerste Aardmeesters en creëerden de doorgang tussen de twee dorpen om elkaar te kunnen ontmoeten. Ze wilden niet dat hun geheim ontdekt werd en maakten daarom een heel labyrint. Om de weg te vinden in de tunnels moet “men vertrouwen op de liefde”. Dus niet op een fakkel of kaart vertrouwen, dan zullen de lichtgevende kristallen je de weg wijzen.

In het midden van het labyrint is een tombe. Hier zijn de Twee Geliefden begraven. Rondom het plateau met de baren staat het verhaal van de Twee Geliefden in iconografie.

Fauna[]

Advertisement