Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Gevecht bij het Wulong Bos binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

VorigeCoup van Ba Sing Se
Gelijktijdig
VolgendeKomeet Versterkte Agni Kai
Bevrijding van Ba Sing Se
Gevecht bij het Wulong Bos
Aang en Ozai in hun epische gevecht. Aang is zojuist in de Avatar trance gekomen.
Begin100 NG
Einde100 NG
LocatieWulong bos
ResultaatOzai kan niet meer vuursturen
•De Vuurnatie Luchtschip vloot stopt met het verbranden van het Aardrijk
Grote gevechten•Ozai tegen Aang
•Het neerhalen van de luchtschepen
LuchtVuur
PartijPartij
Team AvatarVuurnatie embleem Vuurnatie
BevelhebberBevelhebber
Lucht Nomaden embleem Aang
Aardrijk embleem Toph
Waterstam embleem Sokka
Aardrijk embleem Suki
Vuurnatie embleem Ozai
strijdersStrijders
VerliezenVerliezen

Het Gevecht bij het Wulong Bos was het laatste gevecht van de Honderdjarige Oorlog, dat zich gelijktijdig afspeelde met de Bevrijding van Ba Sing Se en de Komeet Versterkte Agni Kai. Met de terugkeer van Sozins Komeet kroonde Vuurheer Ozai zichzelf tot Feniks Koning van de wereld en wilde met de krachten van de komeet het Aardrijk vernietigen. Het plan was om vanuit luchtschepen het gehele Aardrijk plat te branden.

In een poging om een einde te maken aan de Oorlog begon Team Avatar aan een tegenaanval tegen de Vuurnatie. Zo confronteerde Avatar Aang Feniks Koning Ozai bij het Wulong Bos waar het gevecht plaats vond. In het gevecht tussen Aang en Ozai wist Avatar Aang in de Avatar Trance te raken en Ozai te verslaan. Door middel van Energiesturen wist hij de vuurstuur krachten van Ozai te verwijderen. Terwijl Aang en Ozai aan het vechten waren, wisten Sokka, Toph en Suki de luchtschepen vloot te vernietigen.

Door de overwinning van Avatar Aang en de nederlaag van de Vuurnatie, zorgde dit voor een einde aan de Oorlog en werd prins Zuko tot nieuwe Vuurheer gekroond.

De rotsformatie is niet heel erg uniek in de Wereld van de Avatar. Explosie man vecht met Aang tussen gelijksoortige rots pilaren. Het is mogelijk dat dit hetzelfde geologische 'bos' is aangezien het plasje waar Team Avatar dan verblijft op een van de vuurnatie eilanden plaats zou vinden, mogelijk voor dezelfde kust waar Aang met Ozai vocht. Ook Korra heeft een episch gevecht tussen dit soort rotspilaren, dit gevecht vind plaats in het Noorden van het Aardrijk, nabij de Laghima piek.

Hoofdstukken Waarin Sprake is van de Vuurnatie te Verslaan[]

Boek 1: Water[]

Boek 2: Aarde[]

Boek 3: Vuur[]

Advertisement