Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Spookje Icoon
Geesten embleem
GeestenWereld
Globale informatie
LocatieGeen
Regering
Positie
HoofdstadGeen
Regeringstype
StaatshoofdGeen
Religieuze voorbeeld
Munt
Heerser
Eigenaar
Leider
Bestuurder
Eerste verschijning Midwinter Deel 1: De Geesten Wereld

Geestige wezens zijn onstoffelijke geesten die uit de geestenwereld komen en uit niets anders dan energie bestaan. Er zijn Voorname Geesten en geesten die we als (planten en) dieren herkennen.

Leven ze daar of leven geesten niet? Deze vraag laten we open. Geesten zijn niet sterfelijk, ze nemen alleen een andere vorm aan, aldus Vrouwe Tienhai.
De meeste geesten hebben zelf al geen duidelijke vorm, zijn de wezens in de Geestwereld dieren, of zijn het allemaal geesten? Het antwoord zal soms zijn.
Als een wezen lang genoeg in beeld is om een beschrijving te krijgen maar geen personage speelt, kunnen we het een dier of plant noemen. De dieren uit de Oorsprong, bij Wan, vallen onder de twijfelgevallen, het gaat daar eigenlijk over de mensen wereld, maar er lopen wel hordes geestige wezens rond. De geesten hadden de fysieke wereld overgenomen en veranderd in een Geesten Wildernis.
Geesten hebben een blije, rustige kant en een boze onrustige kant. Probeer zo mogelijk beide vormen te vinden en beschrijven.
De geestige eigenschap om bij een ander wezen binnen te treden en dan kenmerken over te dragen kan verklaren waarom we zoveel hybride fysieke diersoorten zien.

Veel van deze informatie
komt uit de Legende van Korra.

Aanwezigheid[]

Geesten zijn aanwezig in de Geestenwereld. Geesten kunnen via een portaal de mensen wereld betreden en zijn daar dan aanwezig. Geesten die middels een projectie in de wereld komen zijn dit niet, en hebben dan ook vrijwel geen invloed of krachten. De projecties zijn met de Zonnewende wel veel sterker dan de rest van het jaar, ze kunnen dan ook iemand meenemen naar de geestenwereld. Aanwezigheid is nodig om voldoende tastbaar te zijn om op een schouder, hoofd of stoel te kunnen zitten, maar zitten is voor geesten toch maar symbolisch.

Emoties[]

De geesten nemen emoties en stemmingen over, tot in het extreme. De meeste geesten transformeren helemaal als ze negatieve stemmingen voelen, ze worden donker, gemeen en agressief. Koh neemt meer dan emotie over, hij steelt je gezicht. Andere geesten hebben van zich niets nodig ze dreigen wel heel hard, maar dit is meer angstaanjagend om de negatieve emotie te versterken.

Krachten[]

De geesten kunnen zich in de Mensenwereld net zo verplaatsen als in de Geestenwereld. Een geest die aanwezig is kan dingen aanraken en verplaatsen. Geesten kunnen zich zonder te bewegen verplaatsen. Dit werkt met korte afstanden, bij langere afstanden zien we ze heel snel langs zoeven. Geesten kunnen in aanwezigheid gewoon gesproken communiceren. Als een geest een projectie is kan dit slechts met energiesturen. Aanwezige geesten kunnen een mens binnendringen, dit heeft niet altijd gezonde gevolgen voor de mens. Sommige geesten hebben een soort van stuurkracht, ze kunnen een energie straal gebruiken.

Advertisement