Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Geesten embleem
NWaterstam Embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Geesten Oase binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Geesten Oase
Een groen eilandje met twee bruggen een poort en een poel in het midden.
Algemene informatie
Waterstam
Waar op de wereldWaterstam embleem Noordelijke Waterstam
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapTropische oase midden in het ijs van de Noordpool
FunctiePoort
BijzonderheidDe meest spirituele plek van de Noordelijke Waterstam
HeerserTui
La
Eerste verschenenDe Slag om het Noorden Deel 1 119
Geesten Oase
Algemene informatie
Waterstam
Waar op de wereldNoordpool
Noordelijke Waterstam
Noordpoolstad
Noordpool Paleis
&bulll;Noordpool Tempel
(Bekijk de locatie op de kaart)
LandschapTropische oase midden tussen het ijs van de Noordpool
FunctieMeditatie
BijzonderheidTui en La wonen in de poel.
Heerser
Eerste verschenenDe Slag om het Noorden Deel 1

De Geesten Oase is een heilige plaats op de Noordpool in de Noordelijke Waterstam. Het is een plaats waar de spirituele energie van de noordpool vrijkomt en de plaats waar de maan en de oceaan geest verblijven.

Hier worden ook trouwerijen gehouden zoals de bruiloft van Kuruk en zijn Ummi, helaas werd Ummi door Koh via deze oase de Geestenwereld in gesleurd.

De stad van Noordelijke Waterstam is om de Geesten Oase gebouwd.

Geschiedenis[]

Nabij het begin van de tijd, zijn Tui en La, de maan en oceaan Geesten overgestoken van de Geestenwereld naar de stoffelijke wereld. Ze creëerden de Geesten Oase en namen de vorm van twee koi karpers aan in de vijver, ze omcirkelen elkaar in een voortdurende dans van duwen en trekken.

Enkele eeuwen geleden ging Avatar Kuruk trouwen met een vrouw van de Zuidelijke Waterstam Ummi, in de Geesten Oase. Op hun huwelijksnacht liep Ummi over de brug boven de vijver van de Geesten Oase en werd ze ontvoerd en naar de Geestenwereld gebracht door de Gezichten dief Koh, om Kuruk te straffen voor het verwaarlozen van zijn taken als Avatar. Kuruk achtervolgde, maar hij kon Koh en Ummi niet vangen. Koh nam Ummi's gezicht. De rest van zijn leven reisde Kuruk ieder jaar naar de Geesten Oase op zijn trouwdag en zocht er naar zijn verloren liefde.

Stamhoofd Arnook en zijn vrouw bezochten de Geesten Oase nadat hun pasgeboren dochter ongeneeslijk ziek werd geacht. Ze plaatsten hun dochter in de poel en smeekten de maan en de Oceaan Geest, om haar leven te redden. De geesten voldeden aan hun wens, en Yue's haar werd wit en ze begon te huilen.

In 100 NG begon de Vuurnatie met een grootscheepse aanval op de Noordelijke waterstam. In een poging om hulp te krijgen van de Geesten bracht prinses Yue Avatar Aang en Katara naar de Geesten Oase zodat Aang naar de Geestenwereld kon oversteken. Aang reisde met succes, maar toen hij mediteerde, sloop de verbannen prins Zuko de oase binnen en probeerde hem te ontvoeren. Katara deed pogingen om Zuko te stoppen en had lang de overhand, maar werd verslagen toen de zon opkwam en Zuko haar bewusteloos sloeg. De prins ontvoerde het lichaam van Aang en ging de bevroren toendra buiten de oase op. Hoewel Aang werd meegenomen, kwam hij uiteindelijk uit zijn trance en werd ontdekt in de buurt van Zuko. Hij reisde terug naar de Noordelijke Waterstam met de identiteit van de Maan en Ocean Geesten. Admiraal Zhao en de voormalige generaal Iroh kwamen uiteindelijk in de Geesten Oase met verschillende vuursturende soldaten. Daar verklaarde admiraal Zhao dat hij al enige tijd wist van de identiteit van Tui en La, nadat hij de informatie in een grote bibliotheek had gevonden. Hij onthulde dat hij de Maan Geest wilde doden, waarmee hij waterstuurders hun kracht zou ontnemen. Na dit te horen waarschuwde Iroh de admiraal dat zijn acties grote schade zouden veroorzaken, niet alleen voor de waterstuurders, maar voor de hele wereld. Hij zou Zhao, wat die de vis aandeed tienvoudig teruggeven. Zhao leek te hebben geluisterd en liet de vis weer in het water. Hij gaf echter een vuurstoot naar de geest, waardoor hij het doodde. De maan verdween en alle waterstuurders in de stad verloren de kracht om te sturen. Aang had de hoop nog niet verloren. Zijn tatoeages begonnen te gloeien en hij liep de vijver in. Daar versmolt hij met La en begonnen de vuurnatie vloot te verwoesten. Ondertussen, herkende generaal Iroh dat Yue een deel van het leven van de maan in zich had, waardoor de prinses haar leven, wat de geest haar had gegeven, aan Tui terug zou kunnen geven. Een radeloze Sokka drong er op aan niet door te gaan met het plan, waarop Yue reageerde dat het haar plicht was. De twee kusten en namen afscheid toen de prinses verdween. Tui's leven werd hersteld, en nadat ze terug was naar de vijver, begonnen zij en La elkaar weer te omcirkelen in een voortdurende cyclus en de maan ging weer schijnen. Admiraal Zhao werd door La onder water genomen en gesleept om zijn daden in de Geesten Oase, veroordeeld tot de eeuwigheid in de Mist van Verloren Zielen. Een paar weken later gaf meester Pakku, meester Katara een flesje water uit de Geesten Oase, waarin stond dat het "speciale eigenschappen" had. Katara hield deze flacon tijdens de avonturen van het team in het Aarde Koninkrijk en gebruikte later het water om Aang te genezen nadat Prinses Azula hem dodelijk had verwond.

Advertisement