Avatar Wiki
Advertisement
Vuur Icoon

Explosiesturen
Algemene Informatie
ElementVuur
BronMaag
Geleerd van
Alternatieve stijlen
Sub-techniek van
Eerst verschenenHet Strand
Artikelen over Vuursturen (15)
Afbeelding gallerij Vuursturen (42)

Explosiesturing of Ontbrandingssturing is een techniek die blijkbaar uitsluitend aangeboren is. Er zijn dan ook maar heel weinig vuurmeesters met explosieve kracht bekend.

Suyin Beifong noemt P'Li een ontbrandings stuurder. Explosie sturen wordt in de Legende van Aang diverse keren zo genoemd.

Zijn derde oog op het voorhoofd zit op zijn kant! Dit hoort zo.Explosieman

Nog zo een met een dwars derde oog.P'Li

Explosiesturen: Een unieke vaardigheid waarbij gebruik gemaakt wordt van een geconcentreerde energie bundel die op door de stuurder bepaalde afstand explosies produceert, zoals gedemonstreerd is door de Explosie_Man. De huurmoordenaar doet dit door de energie in de zee van chi, de maag te concentreren en het vanuit zijn getatoeëerde voorhoofd vrij te laten. Op de plaats waar zijn tatoeage zit, zit ook de Licht Chakra genaamd Ajna op het menselijke lichaam. Deze lange-afstand-techniek is zowel effectief als vernietigend en kan huizen en ook grote rotsen verbrijzelen ook kan men er grote hoeveelheden water met gemak mee verdampen. De stuurder kan direct na de ene een volgende bundel sturen, hierdoor wordt iedere verdediging zeer moeilijk. De techniek kan echter net zo gevaarlijk zijn voor de stuurder als voor hun omgeving.

Energiebundel op weg naar het doel, "kaarsrecht" en niet uitwaaierend.

De Explosie vindt plaats op het doelExplosie bij het doel.

Als een explosie stuurder zijn kindertijd overleeft is deze een meester te noemen.

Gevaarlijk Dichtbij[]

Er is getoond dat een klap op het hoofd de chi blokkeert, wat bij deze techniek rampzalige gevolgen kan hebben zoals te zien was in "De Wegloper" en "De Westelijke Luchttempel". De explosie ontplofte in het gezicht van Explosie Man, nadat hij een klap op zijn derde oog had gekregen.
Ondanks haar precisie verstoorde een klap op het voorhoofd van P'Li de controle om haar chi te focussen, waardoor ze niet veilig kon explosiesturen. Dit gebeurt in "De Vijand Binnenin" Of de straal kwam normaal maar werd door het steentje te raken vlak voor haar hoofd een explosie.
Zodra er iets geraakt wordt explodeert de energie bundel, explosie sturen met een helm op is dan ook eenmalig.
P'Li kon een gebundelde straal af vuren vanuit haar voorhoofd die, bij contact met het doelwit, krachtige explosies produceerde. Haar explosies hadden grote vernietigende kracht en ze was in staat meerdere stralen in rap tempo af te vuren. Ze kon vuren vanaf een grote afstand en had een grote precisie.
Hij kon vechten met een grote nauwkeurigheid en hoge repeteer snelheid, wat hem des te meer tot geduchte tegenstander maakte. Zijn kracht blijkt wel uit de gevechten waar hij keer op keer vrijwel alle vormen van sturing kon afslaan.
De witte laserstraal die hij als zoeklicht gebruikt wordt waarschijnlijk ook met deze mentale krachten opgewekt.
Gecontroleerd zwakke vormen van deze techniek kunnen ook alleen maar een document laten verbranden.
P'Li was ook in staat de richting van de straal te corrigeren op zijn pad en zo bewegende doelwitten te raken. P'Li is momenteel de enige gebruiker van deze techniek, waarvan bekend is dat ze haar explosies zelfs met een bocht kan afvuren, waardoor ze vanuit verschillende hoeken kan aanvallen.

Explosie man schroeit papiertjeExplosie man schroeit papiertje

Zeer dunne lichtbundel straalt op AangZeer dunne lichtbundel straalt op Aang

Gebogen straalGebogen straal

Advertisement