Avatar Wiki
Advertisement

Er zijn een paar Vuurnatie militairen die uit het leger zijn gedeserteerd. Als je dit doet wordt je vogelvrij verklaard.

Bekende deserteurs[]

Jeong Jeong[]

Jeong Jeong is de eerste die uit het leger ontsnapt is en nog leeft, aldus Chey.

Chey[]

Chey is ook uit het leger gedeserteerd. Hij is nog steeds goed met explosieven. Hij was de tweede, na Jeong Jeong.

Piandao[]

Piandao was een zeer sterk soldaat. Door zijn toedoen veroverde de Vuurnatie vele dorpen. Toen Piandao zag wat de Vuurnatie met de veroverde dorpen deed is hij uit het leger gegaan. Later probeerde het leger hem nog te arresteren, maar dit mislukte.

Wang Vuur (Sokka)[]

Wang Vuurs gedenkplaats

Wang Vuurs onderscheiding.

Wang Vuur (Sokka's Vuurnatie schuilnaam) was in de strip "Private Fire" een lid geworden van het Vuurnatie leger. Toen Sokka erachter kwam dat zijn eskader naar het front werd gebracht besloot hij te vluchten. Hij werd hierdoor achtervolgt en eigenlijk opgepakt, maar hij wist zich vrij te praten. Volgens hem zaten er zeer gevaarlijk Aarde- en Watermeesters in de grot (Katara, Toph en Aang). Sokka ging in ze eentje tegen hem vechten (dus eigenlijk vluchten) met vecht geluiden. Uiteindelijk kreeg Wang Vuur een onderscheiding hiervoor.

Lin Yee[]

Lin Yee is ook gedeserteerd uit het Vuurnatie Leger. Hij was een gewone, met speer vechtende, soldaat. Hij is nu leider van een opstandige groep die ook gedeserteerd zijn.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Advertisement