Avatar Wiki
Advertisement
Boek 3: Vuur in de Legende van Aang
<< Water << Aarde (De Zuidelijke Krijgers) Lucht >>
1 Het Ontwaken (301)
2 De Hoofdband (302)
3 De Geverfde Dame (303)
4 Sokka's Meester (304)
5 Het Strand (305)
6 De Avatar en de Vuurheer (306)
7 De Wegloper (307)
8 De Poppenspeler (308)
9 Nachtmerries en Dagdromen (309)
10 De Dag van de Zwarte Zon Deel 1: De Invasie (310)
11 De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering (311)
12 De Westelijke Luchttempel (312)
13 De Vuursturende Meesters (313)
14 De Kokende Rots, Deel 1 (314)
15 De Kokende Rots, Deel 2 (315)
16 De Zuidelijke Krijgers (316)
17 De Spelers van het Sintel Eiland (317)
18 Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning (318)
19 Sozin's Komeet, Deel 2: De Oude Meesters (319)
20 Sozin's Komeet, Deel 3: In de Vuurzee (320)
21 Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang (321)
Een ondervraging bij het Vuurnatie dorp.
Katara tegen Yon Rha die op de grond zit.
Katara_Mij !! 

Deze pagina gaat over het hoofdstuk, voor het Vuurnatie marine regiment met dezelfde naam, lees Zuidelijke Krijgers.

De Zuidelijke Krijgers
De vlag van de Zuidelijke krijgers. Er wordt verondersteld dat het plaatje een Zeeraaf voorstelt.
Informatie
BoekVuur
Hoofdstuk Nummer56 van de 61
Productie Code

Boek 3 Vuur
Hoofdstuk 16
316

Hoofdstuk Nummer van de 52
Productie Code

Fanon

Originele vertoon datum*17 juli 2008 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige"De Kokende Rots, Deel 2"
Volgende →"De Spelers van het Sintel Eiland"
Artikelen over dit Hoofdstuk (20)
Afbeelding gallerij dit Hoofdstuk (12)
Afbeelding gallerij Bloedsturen (3)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

De Zuidelijke Krijgers is het zestiende hoofdstuk van Boek 3: Vuur. De productie code is 316.

Heel Kort[]

De groep van Aang wordt aangevallen door Azula, maar Zuko redt ze. Katara gaat eropuit om de Vuurnatie-militair te confronteren die haar moeder heeft vermoord.

Samenvatting[]

De Avatar en zijn vrienden worden gedwongen om te vluchten uit de Westelijke Luchttempel omdat ze worden gevonden door Azula. Zuko confronteert Katara met het feit dat ze hem niet vertrouwd, en hij bedenkt een manier om haar vriendschap te winnen. Hij beslist om Katara te gaan helpen de Vuurnatie militair te zoeken die haar moeder heeft vermoord. Samen vinden ze de man, maar Katara is niet in staat om wraak te nemen. Ze wil geen slechte voorbeelden volgen, maar vergeeft hem het niet wat hij haar moeder heeft aangedaan. Nadat ze terug zijn in het kamp, vergeeft Katara Zuko en ze accepteert Zuko in de groep.

Verloop[]

Azula valt aan met Vuurnatie Luchtschepen de Westelijke Luchttempel aan. Aang vergrendeld de deur tot de luchttempel met luchtsturen en zijn staf. Ondertussen duwt Zuko, Katara uit de weg van vallende stenen. In plaats van Zuko te bedanken voor zijn hulp, eist Katara dat hij van haar af gaat. Toph en Haru aardsturen een tunnel door de bergen zo dat ze kunnen ontsnappen. Omdat Appa niet in de tunnel wil splitst de groep zich op. Sokka, Aang, Katara, Toph, Suki en Momo vluchten met Appa. De rest vlucht met de tunnel.

Gelukkig vindt Team Avatar, een onbewoond strand om uit te rusten. Aang merkt op dat het weer als vanouds is. Waar Sokka de grap maakt dat Zuko dan ze ook moet opjagen. Iedereen moet er om lachen behalve Katara. Als Sokka een toost wil uitbrengen op Zuko loopt Katata boos weg. Zuko vraagt aan haar wat haar dwars zit. Waarna ze roept hoe ze zich verraden voelde in Ba Sing Se. Ze was de enige die Zuko toen vertrouwde. Als Zuko vraagt hoe hij het goed kan maken zegt ze dat hij Ba SIng Se moet terugveroveren of haar moeder terug brengen.

Als Zuko bij Sokka doorvraagt komt hij achter het verhaal van de dood van Katara's moeder. Hij was toen nog pas 8 en Katara pas 9. Zuko vraagt aan Sokka om de militairen te beschrijven. Uit de beschrijving van de rode vaandels met afbeeldingen van raven leidt Zuko af dat de aanval was gepleegd door de Zuidelijke Krijgers.

De hele avond zit Sokka voor de tent van Katara, en wanneer ze eindelijk naar buiten komt vraagt ze nors wat hij wil. Zuko verteld haar dat hij weet wie haar moeder heeft vermoord. Hierna vraagt Katara prompt aan Aang om Appa te mogen lenen. Aang zegt dat ze niet op wraaktocht moet gaan. Katara wil niet luisteren ook als Sokka het met Aang eens is. Uiteindelijk laat Aang het toen omdat ze dit zo nodig heeft.

Die nacht reizen Katara en Zuko af naar een buitenpost van de Vuurnatie. Hier vallen ze binnen en grijpen de informatie die ze nodig hebben. Uit deze informatie ontdekken ze dat de Zuidelijke Krijgers zijn gestationeerd op Walvis Staart Eiland. Onderweg verteld Katara over haar ervaringen met de dood van haar moeder. Ze zag die dag zwarte sneeuw neerdalen een teken van de aanval. Katara ging op zoek naar haar moeder. In hun huis vindt Katara haar moeder ondervraagt worden door een Vuurnatie-militair. Haar moeder draagt haar op om buiten haar vader te zoeken. De Vuurnatie-militair beveelt haar naar buiten. Haar moeder probeert haar gerust te stellen met de woorden dat het allemaal goed komt. Maar als Katara met haar vader terug is, is haar moeder al vermoord en de militair is verdwenen. Sokka zegt dat hun moeder zeer dapper is geweest. Sinds die dag draagt Katara de halsketting van haar moeder bij zich.

Dan ziet Zuko een Zuidelijke Krijgers Fregat. Met een krachtig staaltje Watersturen, veegt ze de hele bemanning van boord. De twee dringen de controlekamer binnen, en Katara onderwerpt met bloedsturen de Zuidelijke Krijgers Commandant. Na ondervraging komen ze er achter dat hij niet de moordenaar van de moeder van Katara is. Na verder ondervraging ontdekken dat 4 jaar geleden de voormalige officier van de Zuidelijke Krijgers met pensioen is gegaan. Zijn naam is Yon Rha en hij woont bij zijn zieke moeder.

Yon Rha wordt door zijn knorrige moeder opgedragen boodschappen te doen. Op zijn terug weg begint het te regenen en krijgt hij het vermoeden achtervolgt te worden. Yon Rha stuurt een vlaag vuur naar achteren. Vervolgens wordt Yon Rha overvallen door Zuko. En eist Katara van hem dat hij haar gezicht herinnert. En dan herinnert Yon Rha plotseling de gebeurtenis van die noodlottige dag. Een bron had hem verteld dat er op de Zuidelijke Waterstam nog een watermeester bevond. Daarom viel hij de Zuidelijke Waterstam aan om deze watermeester te vermoorden. De moeder van Katara loog tegen Yon Rha dat zij de watermeester was die hij zocht, om Katara te beschermen. Daarop vermoorde Yon Rha de moeder. Woedend laat Katara zien dat zij, en niet haar moeder, de laatste watermeester was van de Zuidelijke Waterstam, door ijspegels om Yon Rha te richten. Maar op het laatste moment laat ze de ijspegels als water vallen. Doodsbang smeekt Yon Rha voor zijn leven en bied zelfs zijn moeder aan. Katara verteld hem dat zij zich altijd heeft afgevraagd wie achter de moord zat. Maar ze begrijpt het nu ze hem zo ziet. Hij noemt hem vervolgens een zwakke, belachelijke, zielige, waardeloze en lege man, die ze niet waardig vindt om wraak op te nemen. Zuko en Katara laten Yon Rha jankend en gesloopt achter.

Als Appa terug is bij Aang, verteld Aang dat hij trots is op Katara. Zij zegt er op dat ze Yon Rha nooit kan vergeven, maar kan Zuko nu wel vergeven. Zuko verteld Aang vervolgens dat hij gelijk had dat Katara dit nodig had. Waarop Aang zegt dat geweld nooit het antwoord is. En dan stelt Zuko een slimme vraag: Wat ga je dan doen tegen mijn vader?.

Grappige Details[]

  • In de NickToons programmering verschijnt de titel als "De Zuidelijke Plaag"

Verschijningen[]

Mensen[]

Dieren[]

Voorwerpen[]

Vervoer[]

Plaatsen[]

Sturingen[]

Citaat[]

Het regent dat het giet en Yon Rha komt terug van boodschappen halen.
Hij draait zich om alsof hij zich bespied voelt.
 
Niemand achtervolgt mij zonder verbrand te worden.
Yon Rah

En hij geeft een vuurstoot richting een boom.
De regen plenst neer, verder gebeurt er niets.
Hij pakt zijn groente terug in de mand
en loopt verder met een onbehaaglijk gevoel.
Hij struikelt over een draad die strakgespannen over het pad staat.
Een vuurstoot van een stevige, gemaskerde jongeman
komt vlak voor zijn gezicht.

Zuko
We zaten in de struiken.
 
Zuko
En ik zou niet vuursturen als ik jou was.

Wie je ook bent, neem mijn geld, neem wat je wilt. Ik werk mee.
Yon Rha

Katara komt aanlopen.
Ze doet haar masker omlaag.

Katara
Weet je nog wie ik ben?

Nee, . . . ik denk het niet.
Yon Rha
Katara
Ik zou maar snel gaan nadenken als je wilt blijven leven.
 
Katara
Dus kijk nog maar eens heel goed

Ja, ja, nu herinner ik het me . jij bent dat kleine waterstam meisje.
Yon Rha

We zien een terugblik op de gebeurtenissen tijdens de overal.
Kya stuurt haar dochter weg als de Vuurmeester haar bedreigt.
 
Laat haar gaan, dan geef ik je de informatie die je wilt.
Kya
Yon Rha
Je hoort je moeder, Wegwezen hier !
 
Katara
MMam, ik ben bangg.

Ga je vader zoeken lieverd, het komt wel goed.
Kya

Katara rent de hut uit.

Yon Rha
Nou, zeg op! Wie is het? Wie is de watermeester?

Er zijn hier geen watermeesters meer, de vuurnatie heeft ze lang geleden meegenomen
Kya
Yon Rha
Je liegt. Mijn bron zegt dat er één watermeester over is in de Zuidelijke waterstam.
 
Yon Rha
We gaan niet weg voor we die watermeester vinden.

Als ik het zeg, laat je de rest van het dorp dan met rust?
Kya
Yon Rha
Hmm

Ik ben het, neem mij als je gevangene.
Kya
Yon Rha
Ik ben bang dat ik vandaag niemand gevangen neem.

Weer terug op het modderpaadje naar zijn huis.
Katara
Ze loog tegen je, ze beschermde de laatste watermeester.

Wat? Wie?
Yon Rha
Katara_Mij !! 

Aftiteling[]

Schrijvers: ‎Elizabeth Welch Ehasz

Regie: Joaquim dos Santos

Gast rollen (Engels): Tim Dang (Yon Rha), Grey DeLisle (Azula, Kya), André Sogliuzzo (Hakoda), Jennie Kwan (Suki)

Advertisement