Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Rechtsboven deze pagina behoort er een snelkoppeling naar de engelse versie te zijn. Terwijl deze pagina wordt vervolledigt, zoek op de Engelstalige Avatar Wiki voor de volledige versie.

"De Wegloper"
De Wegloper
Informatie
BoekVuur
Hoofdstuk47 van de 61
Originele vertoon datum*25 oktober 2007 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige"De Avatar en de Vuurheer"
Volgende →"De Poppenspeler"
Afbeelding galerij (7)

De Wegloper is het zevende hoofdstuk van Boek 3: Vuur. De aflevering code is 307.

Heel Kort[]

Toph verzint een zwendel om aan geld te komen. Katara is het er niet mee eens. Toph en zij krijgen hierdoor ruzie wat desastreuze gevolgen heeft.

Toph ruziet in het begin van het hoofdstuk met Katara. Dan besluit Toph om met Aang en Sokka om naar de stad te gaan om wat lol te trappen. Met nog maar één zilverstuk op zak besluiten Toph en de jongens om Toph gebruik te laten maken van haar aardstuur krachten om vals te spelen met gokken. Met 'gewonnen' geld koopt Sokka een berichten havik die hij Havik noemt. Sokka vindt een gezochtposter met een afbeelding van Toph er op aangeduid wordt als 'De wegloper' . Als Katara achter de gezochtposter komt barst er een vele ruzie uit tussen Katara en Toph. Later zitten Toph en Sokka op en klifran te praten over de relatie die Sokka heeft met Katara. Katara is namelijk als de moeder voor Sokka. Toph geeft toe dat zij de aandacht en liefde van Katara erg kan waarderen. Toevallig zit Katara onderaan de klif te badderen en hoort het hele gesprek.

Katara wil aan Toph laten zien dat zij ook spontaan kan zijn door 'de ultieme zwendel' te plegen. Ze gaan Toph laten aresteren om de beloning op te strijken. Dan zal Toph vervolgens via metaalsturen door de tralies ontsnappen. Maar dit blijkt een val van de Explosie Man te zijn. Toph en Katara worden namelijk opgesloten in een houten cel. Gelukkig komt Katara op het idee om haar eigen zweet te watersturen. De twee ontsnappen en Toph slaagt er per ongeluk in om de chi van Explosie Man te blokkeren door met een steentje het oog van de tatoe op zijn voorhoofd te raken waardoor zijn explosie hem in het gezicht raakt. Terwijl ze weg rennen bedenkt Sokka de naam 'Explosie Man' om hun belager te noemen.

Advertisement