Avatar Wiki
Advertisement
Boek 3: Vuur in de Legende van Aang
<< Water << Aarde (De Poppenspeler) Lucht >>
1 Het Ontwaken (301)
2 De Hoofdband (302)
3 De Geverfde Dame (303)
4 Sokka's Meester (304)
5 Het Strand (305)
6 De Avatar en de Vuurheer (306)
7 De Wegloper (307)
8 De Poppenspeler (308)
9 Nachtmerries en Dagdromen (309)
10 De Dag van de Zwarte Zon Deel 1: De Invasie (310)
11 De Dag van de Zwarte Zon Deel 2: De Zonsverduistering (311)
12 De Westelijke Luchttempel (312)
13 De Vuursturende Meesters (313)
14 De Kokende Rots, Deel 1 (314)
15 De Kokende Rots, Deel 2 (315)
16 De Zuidelijke Krijgers (316)
17 De Spelers van het Sintel Eiland (317)
18 Sozin's Komeet, Deel 1: De Feniks Koning (318)
19 Sozin's Komeet, Deel 2: De Oude Meesters (319)
20 Sozin's Komeet, Deel 3: In de Vuurzee (320)
21 Sozin's Komeet, Deel 4: Avatar Aang (321)

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over De Poppenspeler binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

De Poppenspeler
We zien de volle maan boven een bospaadje. We zien in de volle maan ook het gezicht van Katara die Hama smeekt om te stoppen met bloedsturen.
Informatie
BoekVuur
Hoofdstuk Nummer48 van de 61
Productie Code

Boek 3 Vuur
Hoofdstuk 8
308

Hoofdstuk Nummer van de 52
Productie Code

Fanon

Originele vertoon datum•25 november 2007 (Engels)
Hoofdstukken Gids
← Vorige"De Wegloper"
Volgende →"Nachtmerries en Dagdromen"
Artikelen over dit Hoofdstuk (20)
Afbeelding gallerij dit Hoofdstuk (22)
Afbeelding gallerij Bloedsturen (3)
Afbeelding gallerij Hama (4)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

De Poppenspeler is het achttiende hoofdstuk van Boek 3: Vuur. De productie code is 318.

Heel Kort[]

Aang, Sokka, Katara en Toph overnachten in een bos en vertellen elkaar spookverhalen. Katara vertelt het verhaal over Nini, ze zitten allemaal te huiveren. Toph zegt dat ze mensen hoort in de berg, maar iedereen denkt dat dat door de spookverhalen komt. Ze ontmoeten Hama die Watermeester is en dit Katara wil leren.

Samenvatting[]

Team Avatar komt in 's nachts aan in een dorpje waar mysterieuze verdwijningen plaats vinden bij volle maan. Uit het niets verschijnt een oude vrouw genaamd Hama, de waardin van een herberg. Hama biedt de groep een overnachtingsplaats aan, die ze graag aannemen. De volgende dag gaan Hama en Katara naar de markt boodschappen doen. Hama en Katara kunnen het goed vinden met elkaar. Bij het avondeten verteld Hama dat zij een Watermeester is van de Zuidelijke Waterstam. Katara vraagt meteen hoe ze wist te ontsnappen uit haar gevangenschap.

Meneer Yao schijnt een oogje op Hama te hebben aldus Katara. Katara stelt voor terug te gaan en te proberen gratis wat Kohmodo worstjes te krijgen.

Toe Hama nog jong was ontvoerde de Vuurnatie elke keer meer Watermeesters van de Zuidelijke Waterstam. Uiteindelijk werd ook zij ontvoerd. Hama bied Katara aan om alles te leren wat zij weet. De volgende dag verteld Hama dat aan Katara dat water in vele vormen bestaat. Zo demonstreert ze dat je water uit de lucht kunt sturen en uit levende dingen zoals een bedje vuurlelies. Hama vervolgt haar cursus verder door te vertellen dat ze nog een techniek wil leren aan Katara. Deze techniek kan echter alleen worden toegepast bij volle maan.

Ondertussen zijn Sokka, Aang en Toph erachter gekomen dat de mysterieuze verdwijningen gebeuren door dat verdwenen personen bezeten raken en tegen hun wil naar een berg lopen waar ze verdwijnen. Toph had al gevoeld dat ze mensen hoorde schreeuwen onder de berg. De drie vinden de Berg Gevangenis en Toph bevrijdt de gevangen met metaalsturen. De gevangen vertellen dat Hama hen hier heeft opgesloten.

Hama verteld ondertussen aan Katara hoe zijn ontsnapte uit de gevangenis. In die gevangenis werden ze in een kooi totaal geïsoleerd van elke vorm van water. Zo werden ze vast geketend bij het water geven en bliezen ze droge lucht in de gevangenis. Hama besefte dat alle levende wezens water bevatten. En dus begon ze het bloed in de olifant ratten die in de kooien liepen te sturen. Ze had een nieuwe techniek bedacht: Bloedsturen. Na jaren oefen kon ze uiteindelijk het bloed van de bewakers sturen zodat ze haar vrij lieten. Katara vindt het bloedsturen maar akelig. Maar Hama zegt dat ze wel moet om zich op de Vuurnatie te wreken voor hun misdaden. Als Katara vervolgens weigert te bloedsturen, bloedstuurt Hama haar op de knieën. Katara breekt los uit de invloed en het gevecht breekt los, die Katara lijkt te winnen. Maar als Sokka en Aang ten tonele verschijnen gebruikt Hama hun lichamen tegen Katara en elkaar. Vervolgens stuurt Hama het zwaard met Sokka op Aang af, waardoor Katara gedwongen is om te bloedsturen. Ze laat Hama volledig verstijven. Weldra weten de dorpelingen en Toph Hama in de boeien te slaan. Hama schatert dat ze er is geslaagd om het bloedsturen over te dragen aan Katara. Katara barst vervolgens in tranen uit.

Gevonden Voorwerpen[]

Vuurnatie Dorpelingen[]

Grappige Details[]

  • Op de markt kopen ze een kool - Katara pakt de boodschappen uit en staat ermee, ze weet niet wat ze ermee aan moet. Even later gooit Aang de kool in Appa's mond, die na even proeven de kool uitspuugt en doorgeeft aan Momo.

Foutjes[]

  • Toph moet sleutel maken om geheimzinnige kistje open te maken. Waarom niet metaal van slot sturen?
  • Toph moet sleutels maken om de metalen boeien te openen. Metaal van de boeien zelf sturen om de boeien te openen is niet makkelijker?
Advertisement