Avatar Wiki
Advertisement
Wereld Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Chi blokkeren binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

No Title
No Title
No information

Chi Blokkeren is een vecht techniek waarbij men de juiste knooppunten in het lichaam van de tegenstander voldoende raakt om beweging en sturing te hinderen of te stoppen.

Deze techniek is gedemonstreerd door Ty Lee, die er hele terra teams mee uitschakelde en heel mooi met Sokka ging dansen. Suki heeft het chi blokken van Ty Lee geleerd en integreert het met de Kyoshi stijl.

Later in Republicasia zijn de Gelijkwaardigen er heel ver mee gekomen, deze techniek gaf hen een redelijke kans tegen stuurders.

Er zal wel een of andere Kyoshi Chi Blokker School zijn om meester te worden in deze vecht techniek. Deze is nog niet echt langsgekomen in de Legenden of Veldlogboeken. Thod doet als slechterik een poging als leraar. (Thod is uit veldlogboek Noord en Zuid)

De kunst is de juiste Chi knooppunten te raken waardoor de tegenstander zijn armen, benen en of nek niet meer kan gebruiken. Dit is voor de meeste stuurders fataal, zij kunnen tijdelijk niet meer sturen. Ook niet stuurders kunnen met de juiste tikken tijdelijk verlamd worden.

Advertisement