Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Water Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Chi binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Yugoda toont haar leerlingen de energie lijnen
Chi
Algemene Informatie
ElementWater
Bron
Geleerd van
Alternatieve stijlen
Sub-techniek van
Eerst verschenenDe Watermeester
Artikelen over Watersturen (14)
Afbeelding gallerij Watersturen (10)
Artikelen over Watersturing (0)
Afbeelding gallerij Watersturing (37)

Chi is een metafysische of biofysische energie die door het lichaam stroomt. Een model is dat er poeltjes energie die Chakra's worden genoemd in het lichaam liggen. De energie stroomt van orgaan naar orgaan of van poeltje naar poeltje. Het is de basis van alle stuurkunsten en fysieke krachten.

Katara leerde van Yugoda hoe de heling werkt en waar de energie banen in het lichaam lopen. Aang leerde van goeroe Pathik hoe hij zijn chi kon beheersen door de chakras te verbinden. Als een chakra niet geopend kan worden werkt die als een verstoppingen voor de stromende chi. Door de chi herhaaldelijk rond te sturen door de chakras kan een goede stuurder een grote energie in zijn sturing verwerken. Een vuurstuurders vlam wordt heter en groter tot de pure chi als energie bundel een doel kan zoeken. Bij de andere sturingskunsten is de chi minder goed waar te nemen, maar delalniettemin wel degelijk aanwezig. De beheersing van de chi door de meester geeft ook een hogere waarnemings graad, zoals een aardmeester en het seismisch zicht. Heling is een vorm van beheersen van de chi in een ander, zolang het maar geen Bloedsturen is. Dan is spirituele heling het meesterschap in de heling; het sturen van de chi in een geestig wezen.

Advertisement