Avatar Wiki
Advertisement
Heteluchtballon boven een besneeuwde helling met soldaten. De slijmbom plonst een grote golf groen slijm over de vijand.
Bommen
Productie informatie
Gemaakt doorMechanist
Gemaakt vanDivers
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeGevecht
NutResultaat op veilige afstand
Eerst bekende gebruikDe Noordelijke Luchttempel code 117
Laatst bekende gebruik

Dit artikel gaat over bommen, voor bomen moet je in het bos zijn.

In hoofdstuk 117 "De Noordelijk Luchttempel" hebben Sokka en de Mechanist vier soorten bommen ontwikkeld.

Bommen[]

De Bommen zijn in twee groepen te verdelen de zakjes drab:

  • Slijm Bommen
  • Stank Bommen

En de kokers met zelf ontsteking:

  • Rook Bommen
  • Vuur Bommen

Slijm en stank bommen[]

Een zakje met groen slijm spat uiteen in het gezicht van een strijderSlijmbom in het gezicht van de vuurnatie strijder.

Deze bestaan uit een zakje met plakkerige drab dat uiteenspat als het neerkomt, ze worden aan de handrail van de vliegers vervoerd. Door het lostrekken van een slipsteek vallen de zakjes.

Het slijm hindert de enkele getroffene in zijn bewegingen, zicht en mogelijk ademen, de stank leidt hen volledig af van hun taak.

Vuur en rook bommen[]

Een vlieger met enkele kokers aan een koord en enkele juist losgetrokken en ontstekendVuur Bommen Los.

Deze bestaan uit een koker die aan beide einden is afgedicht, aan een einde bevind zich een zelf ontstekend lont de bom ontploft korte tijd later. Deze worden per vier hangend aan een verticale stijl van de vlieger vervoerd. Een koordje met slipsteken houd de buisjes daar, een kort rukje laat een bom los, een lange ruk allemaal.

De rookwolken verhinderen zicht en ademen voor een tiental omstanders, de vuur bommen blazen met een explosie een of meerdere personen omver.

Algemeen en Voorkomen in de Hoofdstukken[]

De effectiviteit van de meeste bommen is slechts tijdelijk.

Advertisement