Avatar Wiki
Advertisement
Planten Icoon
Wereld Icoon

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Bomen binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Boom"
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Alle
Eerste verschenen
Uiterlijke informatie
Bloemkleur
Blad kleur(en)
Hoe gevaarlijk is deze plant?
Overige informatie
Voorbeeld(en)Banjan Grove boom
Bijzonder
Gerecht
Artikelen over Bomen (4)
Afbeelding gallerij Boom (7)
{{{catalogi}}}

Bomen zijn van die dingen die met de wortels in de grond staan, dan volgt een of meerdere stammen, takken en bladeren.

Als je er genoeg naast elkaar zet heb je een bos.

Loofbomen, bomen met platte bladeren vaak een bolle kruin. Naaldbomen, bomen met naald vormige bladeren spitse top en uitwaaierende kruin. Bamboe is geen boom, maar een gras. Neem er genoeg naast elkaar en je hebt wel een bos. Palmbomen zijn eigenlijk kruiden, maar ook hier heb je een bos bij voldoende exemplaren.

Oer[]

In de oerbossen van de Wereld van de Avatar staan vaak oude bomen met de wortels volledig verstrengeld en boven de grond. Heel vaak ook bestaat deze grond uit ondiep water. Door de dichte begroeiing is het op de bodem donker of schemerachtig. De Geesten wildernis maakt binnen heel korte tijd een oerbos achtige begroeiing.

Het moeras is wel het bekendste voorbeeld. De bossen die Aang in de Geestenwereld tegenkomt zijn ook vaak van deze oerbossen.

Vallei[]

Veel bossen staan in de vlakkere valleien, hier is altijd genoeg water en beschutting.

Er staan uitgestrekte eikenbossen bij Senlin

Berg[]

Er zijn ook berg helling bossen, deze zijn vaak minder duister dan de oerbossen. Ook hier groeit er niet veel op de bodem.

In hoofdstuk Gevangen komt een bos voor met harde nootjes, maar het kunnen ook stenen zijn.

Naald[]

Een dennen bos heeft vaak grasveldjes om op te kamperen, maar in het bos is het wel vrij donker. Vaak bevinden deze bossen zich op grotere hoogte in gebergte of ver naar het Noorden.

Bamboe[]

De Bamboe bosjes doen het ook goed, ze zijn te zien op vrijwel alle continenten.

Vrolijk[]

En er staan Bloesem Bomen op het kuuroord -eiland.

Tropisch[]

Ook zijn er Palmbomen deze herkenbare soort plant komt rond de evenaar voor.

Advertisement