Avatar Wiki
Advertisement

Het Boek Water is het eerste boek van de legende.

Aang heeft hulp nodig om te leren watersturen. Samen met zijn bizon Appa heeft hij in een bolletje ijs gezeten.

Hoofdstukken 1,2,3[]

We maken kennis met de Avatar Aang en zijn zoektocht naar leermeesters in de stuurkunsten. Hij krijgt hulp van Sokka en Katara. Ook de vijand; de vuurnatie in de persoon van de kroonprins Zuko wordt geïntroduceerd. Een vliegende Maki; Momo complementeert de groep.

Hoofdstukken 4,5,6[]

Aang moet als eerste leren om te watersturen. Hiervoor zoekt hij een leraar, voorlopig is dit Katara die zelf het watersturen ook niet meester is. Onderweg maken ze heel veel vrienden en ontmoeten ze oude vrienden.

Hoofdstukken 7,8,9[]

Aang komt in contact met zijn vorige incarnaties en leert dat er haast is om zijn lessen te voltooien. Katara en Aang oefenen het watersturen wanneer dit maar kan, Katara bemachtigd zelfs een instructie rol met sturings houdingen en bewegingen.

Hoofdstukken 10,11,12[]

Ons drietal leert over de verschrikkingen van de oorlog en wat dit met mensen doet. Zuko leert verantwoording te nemen en Iroh speelt met bliksem.

Hoofdstukken 13,14,15[]

Op reis naar het Noorden komen ze door diverse door de Vuurnatie bezette gebieden. Ook blijkt er een groep krijgers van de Zuidelijke Waterstam in de buurt te zijn.

Hoofdstukken 16,17[]

De groep komt in contact met andere groepen die ook tegen de Vuurnatie willen strijden.

Hoofdstukken 18,19,20[]

De Watermeester wordt gevonden en Aang krijgt les, en Aang oefent in het groot.

Advertisement