Avatar Wiki
Advertisement
Metalen Vliegend Zwijn
Metaal Icoon
Embleem van VRN

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Bleekscheten binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Een meters hoog metalen vliegend zwijn zwaaiend met een vuist en open gevouwen draken vleugels op de rug.
Bleekscheten
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)
Bekende Leden
Stichter(s)
Oprichting
HoofdkwartierYu Dao
Affiliatie
Doel
Functie
Eerste verschenenDe Belofte
Artikelen over Bleekscheten (4)
{{{catalogi}}}

De Bleekscheten zijn de eerste drie studenten die Toph op haar metaalsturing-academie onderwees.

Min of Meer Betekenis[]

Toph had deze naam als min of meer onschuldige scheldnaam aan haar studenten gegeven om ze op te porren en meer te worden dan ze waren. De term bleekscheten is in associatie het dichtst bij "lilly livers", dat vertaalt iets als "lelie bleke levers" betekend. De uitdrukking "lilly liver" komt uit de middeleeuwse geneeskunde. Wanneer men veronderstelde dat iemand die zwak en ziek was een bleke lever zou hebben. Een bleekscheet is iemand die er ziekelijk bleek uitziet.

Ho Tun Penga De Duistere
Ho Tun, Penga en De Duistere

De Leden[]

De studenten Ho Tun, Penga en De Duistere viel de eer te beurt om de bleekscheten van Toph te worden. Ieder met zijn of haar eigen frustraties en karakter, allemaal dapper en metaalstuurder. Het metaalsturen moesten ze echter nog onder de knie krijgen en dit ging niet geheel vanzelf. Sokka kwam op het idee om ze sterk emotioneel te raken, waardoor ze spontaan metaal zouden gaan beïnvloeden. Zo had Toph hen ook gevonden doordat haar ruimte armband trilde bij emotionele uitbarstingen van de bleekscheten. Toph maakte een metalen vliegend zwijn pak en Sokka ging met de bleekscheten kamperen. Eerst vertelt hij ze dat de Vliegend zwijn geest hier in de bergen rondhangt en doem en verderf zaait nu de banier in de school weg was. Plotseling komt Toph dan als vliegend zwijn aanlopen schoenen van Penga etend, doem brengend en de naam van De Duistere sprekend. Helaas had dit nog niet voldoende effect, de bleekscheten lagen bibberend en jammerend op de grond. Na een moeizaam begin waarbij de bleekscheten het op moesten nemen tegen een klas vuurstuurders kwamen ze wel op gang. Ze waren er op tijd bij om Toph, Katara en mensen uit de aard- en vuurfabriek uit een instortende mijn te redden. Ook waren ze paraat om Toph te helpen een start te maken met technische ontwikkelingen op de Zuidpool.

Advertisement