Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Icoon
Lucht Nomaden embleem

Aang staat op enkele dunne steenpilaren met een oefen gewicht te zwaaien. Toph staat er op een eigen pilaartje naast.
HoofdpersoonAang
Aang
Eerdere BiografieBiografie van Aang (97 NG - 98 NG)
Biografie vanafDe slag om het Noorden in 98 NG
Tot en metDe Tweesprong van het Lot in 99 NG
Latere BiografieBiografie van Aang (99 NG - 100 NG)
Artikelen over Aang (10)
Afbeelding gallerij Aang (155)
Afbeelding gallerij Avatar (25)
Artikelen over Aardsturen (16)
Afbeelding gallerij Aardsturen (19)
{{{catalogi}}}

Boek 2[]

Aang leert aardsturen.

Biografie[]

Aang neemt les op de Aardstuur academie en moet in uniform om te oefenen. Hij staat er erg ongemakkelijk en onwennig bij.Aang met Aardsturingskleding

Het team besloot om naar Omashu te gaan om Bumi Aang aardestuur te leren. Echter toen ze aankwamen bleek Omashu te zijn veroverd door de Vuurnatie. Aang besloot om met zijn vrienden Bumi te zoeken maar kwamen terecht in de ondergrondse waarmee ze een plan hadden bedacht om de inwoners uit de stad te krijgen. Bumi was niet te bekennen waardoor ze besloten om Bumi te zoeken. Ze vonden Bumi maar die besloot om achter te blijven omdat volgens hem een aardemeester altijd toe slaat op het juiste moment en luistert. Het team werd tijdens deze ontmoeting geïntroduceerd met prinses Azula, Ty Lee en Mai die op hen jaagden. Hoewel het team veilig wist te ontkomen besloten ze om verder te gaan zoeken naar een nieuwe aardemeester voor Aang. Zo kwam het team terecht bij een stad in het Aarderijk genaamd Gaoling. Hier werden ze geïntroduceerd met Toph Beifong, die blind bleek te zijn maar door middel van seismisch zicht kon zien. Hoewel zij en haar ouders er eerst op tegen waren, besloot Toph om toch stiekem mee te gaan met hen. Al gauw werden ze weer achtervolgd door Azula, Ty Lee en Mai. Al gauw bleek dat ze door het haar uitval van Appa, het team kon volgen. Hoewel het team Azula had ingesloten, samen met Zuko en Iroh, pleegde Azula een verrassingsaanval waardoor ze wist te ontkomen.

Zuko Gram De grammatica van deze pagina/alinea is niet goed.

Waarschijnlijk is deze informatie vertaalt met een vertaal programma of er staan veel spelfouten in.
U wordt uitgenodigd om op [EDIT] te klikken om de Avatar Wiki te verbeteren!
En dan maar hopen dat de verhalen in het Engels en Nederlands overeenkomen.

Na deze waarschuwing is de tekst slecht leesbaar,
blijf zoveel mogelijk tussen de regels,
gebruik groot licht en blijf langzaam lezen,
er kan nog een fout langskomen.

De Si Wong Woestijn[]

Sokka vindt in de bibliotheek een document over de dag van de zwarte zon.Sokka ontdekt de Dag van de Zwarte Zon.

Later kwam het team Zei, een archeoloog van de universiteit van Ba Sing Se tegen. De professor zocht Wan Shi Tong's Bibliotheek die ergens in de woestijn zou moeten zijn. Met deze ontmoeting besloot het team om hem te gaan helpen, en met met succes. Het team wist in de bibliotheek te komen en wist informatie te vinden over de Dag van de Zwarte Zon, de dag waar vuurstuurders hun krachten verliezen. Ze wilde deze informatie naar Ba Sing Se brengen naar de Aardkoning, maar toen ze uit de bibliotheek kwamen, was Appa ontvoerd door zandstuurders. Aang werd zo overstuur dat hij de Avatar Trance opriep, maar wederom wist Katara hem eruit te helpen. De dagen hierna was Aang erg bedroefd om het verlies van Appa en ze besloten om naar Ba Sing Se te gaan, nadat de zandstuurders hadden verteld dat ze Appa daar waarschijnlijk zouden kunnen vinden.

Ba Sing Se[]

Bij aankomst in Ba Sing Se, stond het team wederom tegenover de Vuurnatie omdat een gigantische Vuurnatie Boor de stadsmuur wilde doorboren. Het team wist de boor onklaar te maken waardoor ze werden ontvangen als ere gasten. Toen het team eenmaal in Ba Sing Se aankwam, kwamen ze erachter dat bijna niemand in de stad van de oorlog af wist, of mocht praten over de oorlog, inclusief de aardkoning. Met weinig succes in het vinden van Appa en het bereiken van de aardkoning, kwam het team Jet tegen die beweerde dat hij wist waar Appa was en ze kwamen erachter dat hij gehersenspoeld was door de Dai Li, de politie van Ba Sing Se met als hoofd Long Feng. Ze besloten hierdoor om zichzelf te infiltreren in het hoofdkwartier, in het Laogai Meer, waar het team zich wist te herenigen met Appa, maar vijanden werd met Long Feng en de Dai Li. Kort hierna vloog het team naar het koninklijk paleis waar ze aardkoning wisten te overtuigen dat er een oorlog aan de gang was waarop Long Feng voor het misleiden van de koning gearresteerd werd. Kort hierna kreeg een Aang een uitnodiging van Goeroe Pathik die Aang hielp met het betreden van de Avatar Trance, maar dat kon alleen als Aang Katara kon los laten, wat hij niet bleek te kunnen en gelijk een visioen kreeg dat Katara in gevaar was waardoor hij direct besloot om terug te gaan naar Ba Sing Se. Al gauw bleek Ba Sing Se te zijn geïnfiltreerd door Azula en dat Katara was gevangen genomen in dezelfde cel als Zuko. Toen Aang met hulp van Iroh de gevangenis cel in wist te komen, stond Zuko voor een keuze tussen de Avatar of een nieuw leven. Wanneer Aang en Katara probeerde te ontsnappen van Azula en de Dai Li, koos Zuko toch de zijde van de Vuurnatie en viel Aang ook aan. Aang kon eindelijk Katara los laten waardoor hij onbeheerst in de Avatar Trance kon komen, maar werd neergeschoten door Azula met haar bliksem en Aang viel voor dood neer. Opeens kwam Iroh en verdedigde Katara die Aang had opgepakt en probeerde te ontsnappen. Dankzij Iroh konden ze ontsnappen en verlieten Ba Sing Se, dat nu bezet was door de Vuurnatie. Katara wist Aang te genezen met het water van de Geesten Oase, maar Aang had blijvende schade.

Aang wordt door de bliksem geraakt.Azula schiet bliksem naar Aang.

Zie ook[]

Advertisement