Avatar Wiki
Advertisement
Avatar Icoon
Lucht Nomaden embleem

Aang wordt gevraagd zijn favoriete speelgoedjes te kiezen.
HoofdpersoonAang
Aang
Eerdere Biografie
Biografie vanafGeboorte in 12 VG
Tot en metDe Storm naar de IJsberg in 0 NG
Latere BiografieBiografie van Aang (97 NG - 98 NG)
Artikelen over Aang (10)
Afbeelding gallerij Aang (155)
Afbeelding gallerij Avatar (25)
Artikelen over Luchtnomaden (94)
Afbeelding gallerij Luchtnomaden (20)
Artikelen over Luchtsturen (22)
Afbeelding gallerij Luchtsturen (15)
{{{catalogi}}}

Biografie[]

Aang leert luchtsturen

Achtergrond[]

Aang ziet zichzelf als blije baby in de handen van zijn moeder.Aang als een baby.

Wanneer Aang een kind was, niet wetend dat hij een reïncarnatie is van de Avatar, koos hij tijdens zijn kinderjaren vier speeltjes uit: een schildpad (Water), een propeller (Lucht), een aap (Aarde) en een drum (Vuur). Deze vier stukken speelgoed waren dezelfde die de vorige Avatar's uitkozen van de afgelopen generaties wanneer ze nog kinderen waren.

Er is niets bekend over zijn biologische ouders, alleen dat hij is opgegroeid door de monniken van de Luchtnomaden in de Zuidelijke Luchttempel. Aang was een zorgeloze jongen, die vooral aan het spelen, reizen was en in het moeiteloze bezit was van zijn inheemse element Lucht. Wanneer hij een klein kind was, reisde hij samen met de andere kinderen, naar de Oostelijke Luchttempel waar hij gebonden werd met een Vliegende Bizon genaamd Appa. Appa zal zijn partner en compagnon worden voor de rest van zijn leven. Tijdens zijn jeugd, reisde hij door de wereld en werd goede vrienden met mensen uit verschillende naties, inclusief Bumi en Kuzon. Wanneer hij twaalf jaar oud was, vond hij de "Luchtscooter" uit, een luchstuur techniek. Door deze daad maakte de monniken hem tot een Luchmeester en ontving hij zijn blauw-gevormde tatoeages die alle luchtmeesters hadden. Zijn wereld veranderde drastisch wanneer hoorde dat hij de Avatar was, bedoeld om alle vier de elementen te beheersen en vrede te brengen in de wereld.

Normaal wordt tegen de Avatar pas verteld over zijn ware identiteit na zijn zestiende; maar omdat de monniken vreesde dat er een Oorlog zou uitbreken tegen de vier naties, geloofde ze dat de Avatar de balans weer zou moeten herstellen. Aang begon zich al gauw overweldigend te voelen door zijn positie. Zijn mede leerlingen negeren hem voor zijn Avatar krachten, terwijl zijn verzorgers hem onder druk zette om snel volwassen te worden.

De enige monnik die sympathiek toonde voor Aang was de oudere monnik Gyatso, Aangs beschermer en mentor. Wanneer de eis te veel woog voor zijn favoriete student, werkte Gyatso met Aang op een humoristische manier met hem door spelletjes te spelen en grappen uit te halen. Hij vond dat Aang moest groeien als een normale jongen, hoewel de andere monniken het hier niet mee eens waren. De andere monniken vonden dat Gyatso Aang niet goed les gaf en dat die hierdoor niet kon leren waardoor ze besloten om Aang naar de Oostelijke Luchttempel te sturen zodat hij zich kon focussen op zijn training. Echter hoorde Aang dit gesprek.

Angstig en verward door wat hij gehoord had, liep Aang weg van de tempel met zijn vliegende bizon Appa, naar de zuidelijke pool. Terwijl hij over de zuidelijke oceaan vloog, begon het te stormen waardoor Appa de zee in dook. Aang betrad op eens in zijn Avatar Trance en zou in die trance blijven voor de komende honderd jaar.

Zie ook[]

Advertisement