Avatar Wiki
Advertisement
Vuurnatie embleem
Vorige
Gelijktijdig
VolgendeBevrijding van Ba Sing Se
Bevrijding van Omashu
Bevrijding van Omashu
Begin100 NG
Einde100 NG
LocatieOmashu
ResultaatVuurnatie uit Omashu verdreven
Grote gevechten
AardeVuur
PartijPartij
Aardrijk embleem AardrijkVuurnatie embleem Vuurnatie
BevelhebberBevelhebber
Aardrijk embleem BumiVuurnatie embleem Nieuw Ozai Gouverneur
strijdersStrijders
VerliezenVerliezen

De Bevrijding van Omashu was nodig nadat de Vuurnatie Omashu veroverde. Dit gebeurde nadat Team Avatar Omashu bezocht aan het eind van de winter en voordat Team Avatar Omashu bezocht in het begin van de lente.

De bevrijding[]

De bevrijding van de stad Omashu bestaat uit twee delen; de burgers die uit de stad ontsnapten en Koning Bumi die de hele stad vrij maakte van de Vuurnatie.

Burgers[]

Toen Team Avatar aan het begin van de lente Omashu bezocht waren ze teleurgesteld dat Omashu onder de vuurnatie was bezweken. Ze verzonnen een plan: ze deden alsof ze een besmettelijke ziekte hadden waardoor de vuurnatie ze de stad wel uit moest laten gaan. Aang redde vervolgens Flopsie (het huisdier van koning Bumi) en probeerde koning Bumi zelf te redden, maar die wou achterblijven om ooit zijn stad terug te kunnen veroveren.

Koning Bumi[]

Vlak voor de zomer was er een eclips op hele wereld, die precies 8 minuten duurde. In die 8 minuten sloopte Bumi de kist waarin hij opgesloten zat, waarna hij meteen door vuurmeesters omsingeld werd. Echter die konden die konden niet vuursturen dus kon Bumi ze gemakkelijk uitschakelen. Hij liet door middel van aardsturing de fabrieken uit de stad glijden en liet toen het grote standbeeld van Ozai de stad uit glijden. Vele vuurnatie fabrieken werden hierdoor meegenomen, eveneens de poort, de wachttorens en de brug waardoor je bij de stad kon komen.

Advertisement