Avatar Wiki
Advertisement
Metaal Icoon
Aarde Icoon
Wetenschap Icoon
Wereld Icoon

Dit artikel is gebaseerd op veldlogboeken zoals "Toph Beifongs Metal Bending Academy".
Een grote poort naar een brede trap leidend naar een zeer ruim gebouw in aardrijk stijl en kleuren.
Toph Beifong's Metalbending Academy
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)Toph Beifong
Bekende Leden
Stichter(s)Kunyo had er een vuurstuurschool.
Oprichting
HoofdkwartierHet schoolgebouw, niet ver van Yu Dao.
Affiliatie
DoelAardstuurders leren om metaal te sturen.
FunctieSchool
Eerste verschenenDe Belofte, Deel 1
Artikelen over Beifong Metaalsturing Academie (4)
Artikelen over Toph Beifong's Metalbending Academy (4)
Artikelen over School (8)
{{{catalogi}}}

De Beifong Metaalsturing Academie is een leerinstituut opgericht door Toph Beifong kort na het einde van de Honderdjarige Oorlog met het doel om aardestuurders de kunst van het metaalsturen te leren. Het lag in de buurt van de stad Yu Dao, een voormalige Vuurnatie kolonie in het westelijke Aarderijk.

Geschiedenis[]

Voor het einde van de Honderdjarige Oorlog, was het gebouw dat Toph later als academie ging gebruiken, een vuurstuur dojo die eerder bij de bezetting door Meester Kunyo gestolen was. Wegens Vuurheer Zuko's deelname aan de Harmonie Herstel Beweging, moesten Kunyo en zijn studenten het gebouw verlaten.

Rond 101 NG arriveerde Toph in Yu Dao en begon haar academie in dit gebouw, waar ze de kunst van het metaalsturen aan anderen leerde. Hoewel ze het in eerste instantie deed zodat ze de baas kon spelen over mensen, had ze ook een nobelere reden; aardstuurders helpen hun volledige potentie te bereiken als metaalstuurders.

Bij aankomst in de vuurnatie had Zuko zijn steun voor het verwijderen van de Vuurnatie koloniën ingetrokken. Hierop keerde Meester Kunyo en zijn leerlingen terug naar het gebouw en trapte Toph's studenten eruit. Volgens hem, was het gebouw rechtmatig zijn eigendom. Voordat Toph en Kunyo een gevecht konden beginnen, en daarin waarschijnlijk het gebouw zouden vernielen, kwam Sokka tussenbeide en stelde voor dat de leerlingen zouden vechten om de zaak te beslissen.

Het gevecht zou drie dagen later plaatsvinden en Sokka en Toph gebruikte deze tijd om de leerlingen te trainen. Hun methodes bleken echter niet te werken. De avond voor het gevecht, besefte Toph dat ze haar leerlingen dwong om iets te worden wat ze niet waren, net zoals haar ouders dat bij haar hadden gedaan. Ze besloot zich de volgende dag gewonnen te geven en de school af te geven.

Toen Meester Kunyo en zijn leerlingen de volgende dag terugkwamen, stond Toph op het punt om op te geven zonder gevecht, maar werd op het laatste moment tegengehouden door Ho Tun, die een metalen munt tegen haar aanstuurde. Tot Toph's verbazing hadden haar lessen die nacht geklikt bij haar leerlingen. Met hun nieuwe metaalsturing technieken versloegen Toph's leerlingen de vuursturende studenten en wonnen daarmee het gebouw.

Na het heroïsche optreden van Toph's leerlingen tijdens de Slag om Yu Dao, kregen veel mensen, waaronder de politiechef van de stad interesse om metaalstuurders te worden. Echter, de grote hoeveelheid nieuwe studenten, leidde ertoe dat er te weinig plaats in de academie was, waardoor Toph de studenten moest onderbrengen in tenten van aarde op het terrein.

De Bleekscheten[]

Toph is de school begonnen om haar bleekscheten iets bij te brengen.

De term bleekscheten is in associatie het dichtst bij "lilly livers" vertaalt iets als "lelie bleke levers" de uitdrukking "lilly liver" komt uit de middeleeuwse geneeskunde. Wanneer men veronderstelde dat iemand die zwak en ziek was een bleke lever zou hebben. Een bleekscheet is iemand die er ziekelijk bleek uitziet.

De studenten heeft ze gevonden doordat als zij een emotionele uitbarsting hadden de ruimte aarde armband van Toph begon te trillen. De studenten; Penga, De Duistere en Ho Tun bleven bij de academie omdat Toph iets in hen zag terwijl hun ouders iets anders met hen voor hadden.

De drie studenten hebben Toph uit een mijn geholpen en de fabriek van haar vader beschermd bij het bestrijden van Generaal Oud IJzer.

Advertisement