Avatar Wiki
Advertisement
Spookje Icoon
Planten Icoon
Aardrijk embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Banjan Grove boom binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Boom"
Banjan Grove Boom zoals Aang hem voor het eerst ziet. Een reusachtige boom die een groot deel van het moeras overspant.
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Aarde
Eerste verschenenHet Moeras
Uiterlijke informatie
Bloemkleur
Blad kleur(en)
Hoe gevaarlijk is deze plant?
Overige informatie
Voorbeeld(en)
BijzonderSpreekt voor zich.
GerechtBeter van niet
Artikelen over Banjan Grove boom (2)
Afbeelding gallerij Boom (7)
{{{catalogi}}}

De Banjan grove boom is de boom die het hele mistige moeras in het Zuidwesten van het aardrijk beslaat. De wortels van deze boom groeien in alle richtingen en verbinden alle leven in het moeras. De boom is honderden meters hoog en de stam tientallen meters in omtrek.

De boom heeft Huu geroepen, die later onder de boom de verlichting vond.

De boom riep Aang om te landen in het hoofdstuk "Het moeras" 204.

Aang leerde van Huu dat alle leven met elkaar verbonden is, zoals de boom met het hele moeras. Door zich met de boom te verbinden kon Aang het hele moeras overzien en direct zien dat Appa en Momo in gevaar waren.

Korra heeft last van een schaduw die niet los wil laten. Een klein lief hondje lokt haar mee het woud in. Uiteindelijk loopt Korra in het Mistige moeras, hier verdrinkt ze bijna in haar eigen bespiegelingen. Het blijkt dat het hondje een geest was die haar naar de Banjan Grove boom gebracht heeft.

De boom riep Ikki in de Legende van Korra, boek 4 "Evenwicht" in hoofdstuk "De Roeping" 404. Hier vinden we ook Toph terug.

Banjan Grove Boom waar mechpakken wortelstok oogsten.Banjan Grove Boom wordt geoogst.

Er gebeurt iets ergs mee in Korra Boek4, Kuvira laat de wortelstokken oogsten voor een wapen in hoofdstuk 409 "De Wildernis Voorbij".

Advertisement