Avatar Wiki
Advertisement
Wetenschap Icoon
Aardrijk embleem
De Ba Sing Se Universiteit, een groot enkele verdiepingen hoog pagode gebouw met diverse bijgebouwen aan een ruim plein.
Universiteit van Ba Sing Se
Algemene informatie
Natie Aarde
Leider(s)
Bekende Leden
Stichter(s)
Oprichting
HoofdkwartierHet Universiteit terrein
Affiliatie
DoelOpleiden van Aardrijk bewoners
FunctieSchool
Eerste verschenenStad van Muren en Geheimen
Artikelen over School (8)
{{{catalogi}}}

De Ba Sing Se Universiteit is de universiteit van Ba Sing Se en één van de grote opleidingen in het Aardrijk. Het staat bekend als de grootste universiteit in de wereld en bevindt zich in de middelste ring van Ba Sing Se.

Geschiedenis[]

De universiteit van Ba Sing Se was ooit een grote opslagplaats van kennis voor de inwoners van de stad, haar academisch niveau werd enigszins beperkt nadat Long Feng aan de macht kwam (met name op gebied van actuele gebeurtenissen en politieke wetenschap), wat vermoedelijk verder is vergaan tijdens de bezetting van de Vuurnatie. Toch word het nog steeds beschouwd als een belangrijke verworvenheid van bouwkunde, architectuur en wetenschap. De universiteit is met name beroemd door zijn beroemde Kim Astrologie Toren en zijn 2 hectare grote Mung-Yi onderzoeks Koi vijver. De hoofd zoölogen aan de universiteit werden belast met het zoeken en halen van zeldzame wezens voor privé menagerie van de Aardkoning, inclusief een partner voor Bosco, hoewel er nooit een was gevonden. Professor Zei bekleedde de positie hoofd van de afdeling Antropologie, zoals vermeld word in De Bibliotheek, maar word geacht te zijn vervangen.

Faculteiten en Opleidingen[]

Op de Ba Sing Se Universiteit wordt college gegeven in Muziek, Zoölogie, Architectuur, Antropologie (inclusief woestijn culturen door Professor Zei, hoofd van de afdeling Antropologie), Kunst, Aardrijkskunde, Geschiedenis, Astrologie, Wetenschap, Techniek, Wiskunde en Drama.

Zie ook[]

From older Avatar: The Last Airbender official site, originally on Nick.com. Encyclopedia now broken, archived at The Lost Lore of Avatar Aang - Location: Ba Sing Se University.

Advertisement