Avatar Wiki
Advertisement
Aardrijk embleem

"Ba Sing Se Dierentuin"
Ba Sing Se Dierentuin in het avondlicht vanaf de binnenmuur.
Algemene informatie
NatieAarde
Waar op de wereldNet buiten Ba Sing Se
(Bekijk de locatie op de kaart)
FunctieDierentuin
BijzonderheidDoor Aang herbouwd in de agrarische zone.
HeerserKenjiKenji
Eerste verschenen
Stem door
Artikelen over Dieren (214)
Afbeelding gallerij Dieren (125)
{{{catalogi}}}
{{{catalogi}}}

Voorheen lag de Ba Sing Se Dierentuin in de stad Ba Sing Se zelf maar Avatar Aang verhuisde de dierentuin naar de agrarische zone van Ba Sing Se.

Geschiedenis[]

Vliegend boven Ba Sing Se landde Aang in een kleine dierentuin, zoekend naar Appa. Om zich heen kijkend ziet Aang een grote verscheidenheid aan dieren, die allemaal in hun veel te kleine kooien zaten. Veel van hen waren ook uitgehongerd en verwaarloosd. Kenji, de dierenverzorger, zegt tegen Aang dat ze niet langer financiële steun van de Dai Li krijgen, omdat de dierentuin niet meer in trek is bij kinderen. Daardoor het het er ook heel smerig (in een van de kooien ligt een dier naast een paar stapels uitwerpselen.) Kenji wil niets liever dan de dieren vrij rond zien rennen in de open vlaktes. Aang stelt voor de dierentuin te verplaatsen naar een open plek net buiten de stad.

De dieren blijken veel moeilijker onder de duim te houden dan eerder verwacht, en ze plunderen erop los in de stad. Ook de kolen moeten het weer eens ontgelden, tot frustratie van de kolen man. Aang probeert ze weer bij elkaar te brengen. Tot hij het idee kreeg zijn bizon fluitje te gebruiken, Hij blaast stuurt er zo hard mogelijk op en dit lokte alle dieren met hem mee, ook enkele huisdieren.

Aang aardstuurt en luchtstuurt er een dierentuin uit de grond.De creatie van de dierentuin, door Aang

Ondertussen probeert Kenji de muurwachters te overtuigen dat de poort echt open moet. Ze weigeren tot dat ze de kudde op hol geslagen dieren op zich af zien stormen. Als Aang ook de vlakte heeft bereikt gebruikt hij aardsturing om een muur als omheining te maken. Hij aardstuurt vervolgens paden voor bezoekers en verblijven voor de dieren. Al gauw kwamen de kinderen en gezinnen de dierentuin binnenstromen om te kijken naar de vernieuwde dierentuin. Echter, niet alleen de dierentuindieren waren op het geluid afgekomen, maar ook enkele hybride kat-honden zitten in de verblijven. Toen dit alles voorbij was, besloot Kenji dat Aang het maar bij mensen helpen moest houden.

Citaat[]

Aang heeft zojuist de laatste dieren van een eigen verblijf voorzien.
Aang
Zo beste oppasser, hoe vindt u de nieuwe dierentuin?

Helemaal goed Avatar, jij kan later wel dierenoppasser worden.
Kenji
 
Mam, Sneeuwvlokje is weer uit zijn hok ontsnapt.
Kind
Meisje
Pluizebol, wat doe jij daar nou?

Bij nader inzien, je kan het toch maar beter bij mensen houden.
Kenji

Dieren[]

Advertisement