Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Azula's Schip binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Azula's pompeuze marine schip
Azula's Schip
Productie informatie
Gemaakt doorScheepswerf van de vuurnatie.
Gemaakt vanmetaal
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeAzula
NutDe zeeën bevaren
Eerst bekende gebruikDe Avatar Trance
Laatst bekende gebruikHet Ontwaken
Afbeelding gallerij Azula's Schip (0)

Azula's Schip is een koninklijk schip van grote klasse en het persoonlijke vaartuig van Azula. Het is het belangrijkste vervoersmiddel van Azula en veel groter en sneller als het schip van Zuko. Ze heeft de Koninklijke Vuurstuurders als bemanning en ze dienden als Azula's persoonlijke lijfwachten. Ze brengt veel tijd door op het dek waar ze ook haar Bliksem sturen oefent dat word beoordeeld door Lo en Li.

Er loopt een kapitein rond.

Het schip is geheel van metaal en heeft een driedubbel boeg ornament, een rijk versierde pagode achtige opbouw en twee schoorstenen.

Het dek heeft in de lengte in het midden luiken waaronder mogelijk wapens verborgen zijn. De opbouw heeft grote deuren aan de voorkant en een ruim bordes met aan de voorkant een brede trap naar het dek. De trap is gedeeltelijk verborgen onder grote vuurnatie vlaggen. De vlaggen worden weggenomen om Azula uit de draagstoel naar het dek te laten lopen over het midden van de trap.

In Terug naar Omashu besluit Azula op advies van Lo en Li lichtvoetiger te reizen en verlaat ze het schip.

Advertisement