Avatar Wiki
Advertisement

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Avatar Serie Pilot binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

Verhaal Voorloper
Aang stuurt lucht, een volgende Aang water, een Aang stuurt vuur en een Aang aarde. Boven een vrijwel eindeloze parade van vuurnatie troepen.
Informatie
BoekWater
Hoofdstuk Nummer0 van de 61
Productie Code

Pilot Verhaal

Hoofdstuk Nummer van de 52
Productie Code

Fanon

Originele vertoon datum
Hoofdstukken Gids
← Vorige""
Volgende →"De Jongen in de IJsberg"
{{{catalogi}}}

De Avatar Serie Pilot is een kort verhaal waarin de makers, Michael Dante DiMartino en Bryan Konietzko laten zien hoe het verhaal eruit gaat zien. Het is gemaakt vóór de serie werd geschreven.

De vooruit blik zou zich af kunnen spelen tussen de Zuidpool en Kyoshi. Momo vliegt rond en in de eerste scene komen ze een zeeslang zoals in de Slangenpas tegen.

Bananenboom met bananen als lunch, voordat Aang ermee speelde.Bananenboom met lunch.

Het Verhaal[]

Aang zit op op het hoofd van Appa en houd de aan Appa's hoorns vastgemaakte teugels. Katara en Sokka zitten achterin het zadel en kijken naar een schip beneden hen op zee. Aang juicht van plezier terwijl Appa's vacht om hem heen wappert en Momo verwoede pogingen doet om zich vast te houden. Sokka schreeuwt nar Aang dat ze eraan gaan en Katara ziet dat er vuurballen op hen af geschoten worden. Ze zegt Aang zich te concentreren op waar ze heen gaan in plaats van duikelingen te maken. Aang trekt aan de teugels en Appa vliegt met een scherpe bocht naar links. Een vuurbal schiet vlak achter hen omhoog. Sokka is door de scherpe bocht uit het zadel geslingerd en kan zich nog net aan het randje van het zadel vasthouden.

We zien Zuko aan dek van het schip met drie Vuurnatie Wachten. Hij zegt dat hij de Avatar wil hebben en gebied zijn mannen te bewijzen dat ze kunnen vuursturen anders mogen ze in uniform terug naar huis zwemmen, zoals eerder. De vier staan in een kring en maken een hevige vuurbal in hun midden, die ze daarna gezamenlijk op de vliegende bizon afsturen.

Aang kijkt vol bewondering naar de vuurbal die hoog over hen heen schiet. Na het hoogtepunt ontploft de vuurbal en verandert in een tiental kleinere vuurballen. Aang bewondert het vuurwerk, alsof het sier vuurwerk is. Sokka roept hem iets te doen en Aang steekt een duim omhoog, met de mededeling dat hij iets doet. Hij wappert met de teugels en zegt "Yip-Yip" waarna Appa een stap achtige beweging doet en omlaag versnelt. Katara en Sokka zitten achterin het zadel en doen wie er het hardst gilt terwijl Appa recht omlaag duikt naar het water. De vuurballen komen om hen heen in het water als Appa nog net op tijd weer vlak gaat vliegen.

We zien nu onderwater vandaan Appa laag over het water vliegen. Een silhouet van een heel langee nek met een kop achtervolgd de bizon. We kijken weer over Aang mee als deze vraagt of zijn vrienden het al leuk vinden en zien ineens voor de bizon iets uit het water oprijzen. De drie en Momo gillen om het hardst bij het zicht op de reusachtige bek van de zeeslang en Appa kan nog net op tijd een scherpe bocht naar links maken. De slang achtervolgd de bizon met zijn opengesperde bek nog enkele meters voordat deze buiten bereik komt. Katara en Sokka liggen in het zadel als Aang voorstelt dit nog eens te doen. De slang ziet nu het naderende schip en richt de aandacht hierop. Aan boord schrikken de vuurwachters terug en Zuko blijft alleen om met een vuurstoot de slang af te weren.

We zien een bergachtige kust waar Sokka bovenop een rost zijn boemerang zit te slijpen. Katara laat een straaltje water uit zee omhoogkomen en ze stuurt dit in een grote druppel. Aang geeft haar een compliment hiervoor en Sokka maakt zich zorgen dat het niet lang zal duren voor de hele vuurnatie achter hen aan zal zitten. Katara stuurt het water in een sliert richting Aang die een zak klaar houd om het op te vangen en Sokka zegt dat ze hier geen tijd voor hebben. Terwijl de sliert over Aang zweeft roept Sokka dat de liefjes moeten stoppen met spelen. Aang krijgt de plons water over zich heen en hij klaagt dat Katara het nog omhoog moest houden. Sokka lacht om de natte jongen, die wel een oplossing heeft; hij maakt een luchtbolletje om zich heen en laat dit groter worden waardoor alle water weggeblazen wordt. Katara zegt voor de laatste keer tegen Sokka dat watersturen geen spelletje is, het haar van haar pop vlechten is dat wel. Sokka verontschuldigd zich dat hij zes was toen hij dat deed. Katara benadrukt tegen Sokka dat Aang niet haar vriendje is. Aang kijkt een beetje teleurgesteld.

Katara gaat weer met een sliert water aan de slag, maar deze valt nu direct weer terug in zee. Aang springt naar haar toe en landt vederlicht waarna hij haar verteld dat het geheim van sturing is dat de energie uit de aarde komt, door je wortels gaat en er door je takken weer uitkomt. Terwijl hij doet of hij een broek aantrekt en het er daarna via zijn handen weer uit laat stromen. Katara vraagt verbaast naar haar wortels en Aang verduidelijkt dat ze haar benen moet gebruiken. Hij strekt een been en hurkt laag op het andere en Katara volgt zijn bewegingen.

Sokka staat op de rots en ziet even verderop aan het strand een bananenboom. Hij richt en gaat zijn boemerang werpen als Aang ziet wat hij wil raken. Aang en Katara staan nog in de houding als Aang haar zegt goed op te letten. hij maakt een snel rond draaiende lucht schijf tussen zijn handen. Sokka werpt zijn boemerang en Aang werpt de luchtschijf naar de boom. De luchtschijf komt tegen de boom en blaast alle vruchten en bloemen uit de boom. Als de bladeren van de boom weer tot rust komen komt de boemerang langs vliegen en deze snijd keurig de steel door, boven waar zojuist nog vruchten hingen. Aang schrikt een beetje en Sokka springt verontwaardigd van zijn rots en vraagt wat het probleem van Aang is, die vruchten zouden de lunch geweest zijn.

Trivia[]

  • Veel feiten uit de Pilot komen niet overeen met de serie.
Advertisement