Avatar Wiki
Advertisement

Avatar-De Legende van Aang-Spel-Doos
Avatar: De Legende van Aang
Beschikbaarheid Informatie
Beschikbaar voorWii, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation Portable, Xbox
Leeftijd7+
Productie informatie
Datum van uitkomst9 februari 2007
MakersTHQ
Muziek
Regie
Informatie over het spel
OmschrijvingSpeel als Aang, Katara, Sokka en Haru en Stop Lian de robot maker

Uitleg van het spel[]

In het spel kun je spelen als Aang (Momo), Sokka, Katara en Haru. Het spel speelt zich af tussen Boek 1: Water en Boek 2: Aarde.

Verhaal[]

Hoofdstuk 1: Noordpool[]

Na de slag om het Noorden. Is Aang nog bezig met zijn watersturings training bij meester Wei. Op een dag is een jonge watermeester ontvoerd. Aang gaat op onderzoek uit en merkt dan een machine de jongen heeft mee genomen. Als Aang dit aan meester Wei heeft verteld valt Prins Zuko aan. Zuko wil de Avatar gevangen nemen maar hij leidt Katara in een hinderlaag waardoor hij haar gevangen kan nemen. Aang en Sokka besluiten dan om Zuko te achtervolgen maar als ze naar Appa toe willen komen ze een Vuurnatie machine tegen. Wanneer ze de machine hebben verslagen besluiten ze Zuko's schip te achtervolgen.

Hoofdstuk 2: De Gevangenis[]

Wanneer Aang en Sokka in het Aardrijk dorpje zijn aangekomen besluiten ze met de Wijze van het dorp te praten. De Wijzen weet niet waar Katara is maar zegt dat je dat misschien wel te weten komt bij de Vuurnatie barakken. Aang en Sokka stelen in de Barakken 2 Vuurnatiepakken. Ze komen zo te weten dat Katara zich in de Gevangenis in het Oosten bevindt. Aang en Sokka gingen richting de Gevangenis. Sokka en Aang moesten bij de Gevangenis blijven terwijl de rest van de bewakers achter Zuko aan gaan omdat hij wil ontsnappen. Sokka en Aang besluiten om naar binnen te gaan om Katara te zoeken en te redden. Wanneer dat lukt vindt Katara dat ze Lian moeten helpen zij is namelijk gevangen genomen om machines te maken voor de oorlog. Aang besluit met tegenzin van Sokka dat dat een goed idee is. Wanneer ze bij Lian´s cel komen wordt die bewaakt door de Cipier. Na het gevecht met de Cipier is Lian al verdwenen. Maar ze laat wel een kaart achter met een bestemming een trainingskamp in het Aardrijk.

Hoofdstuk 3: Het Bos[]

Wanneer Team Avatar in het bos aankomt zie ze een gewonde man. De man zegt dat hun zich geen zorgen moeten maken om hem maar om de rest bij het trainingskamp moeten helpen. Ze komen in het trainingskamp waar de mensen vechten tegen de Machines van Lian. Nadat ze de machines hebben verslagen zegt Tyro dat ze tegen het stamhoofd moeten zeggen dat het kamp oké is. Tyro zegt tegen zijn zoon Haru dat hij met hun mee moet gaan. Wanneer ze dat gezegd hebben is er in het Zuid/Westen een grot die wordt bewaakt door de Bosgeest. De Bosgeest blijkt een monster te zijn die hun aanvalt. Nadat ze hem verslagen hebben zegt hij dat ze naar het midden van de Aarde moeten de hoofdstad Omashu (Dat is natuurlijk in het echt Ba Sing Se).

Hoofdstuk 4: Omashu[]

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 5: Onbewoond Eiland[]

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 6: De Zuidelijke Luchttempel[]

Later beschikbaar.

Hoofdstuk 7: Het Fort[]

Later Beschikbaar.

Besturing (ps2)[]

Later Beschikbaar.

Speelbare Karakters en bazen[]

Speelbare Karakters (volgorde van Verschijnen)[]

Level bazen[]

  1. Kolossale Vuurzee
  2. Cipier
  3. Bosgeest
  4. Consul
  5. Geo-Tunneler
  6. Graafmachine
  7. Lian's meesterwerk

Fouten in het spel[]

  • Zuko heeft in het spel nog zijn Schip terwijl dat in opdracht van Zhao was opgeblazen.
  • De Waterstuur leraar van Aang heet Meester Wei terwijl hij in de serie Pakku heet.
  • Zuko valt De Noordelijke Waterstam aan en Omashu dan kan niet omdat hij geen mannen meer tot zijn beschikking heeft
  • Op de kaart ligt Omashu op de plek van Ba Sing Se.
  • Omashu is de hoofdstad van het aardrijk terwijl dat eigenlijk Ba Sing Se is.
Advertisement