Avatar Wiki
Advertisement

Het logo van de Serie.

De Openingsscène van Avatar: The Last Airbender wordt voor de aflevering getoond.

De Scène in Beeld[]

Iedere aflevering begint met een optreden van de vier stuur methoden: Watersturen, Aardesturen, Vuursturen en Luchtsturen. Ze worden allemaal getoond door een bekend persoon uit de serie. Water door Meester Pakku, Aarde door Sud, Vuur door Azula en Lucht door Giatso. Deze allen met een rode achtergrond en zwarte balken onder en boven.

Eerste aflevering[]

Hier wordt de Kaart van de Wereld van Avatar getoond. Deze kantelt en wordt een landschap met diepte hier vertelt Katara over de vrede terwijl berg landschappen voorbij zoeven.

Daarna verteld Katara over de aanval van de Vuurnatie. Hier zien we het vuurnatie leger met schepen en troepen aan land komen. De voorste linie geeft een vuurstoot.

Dit wordt gevolgd door Avatar Roku die alle vier de stuurkunsten laat zien. Hij verdwijnt in een stof wolk wanneer Katara zegt: "verdween hij".

We zien een verschroeid en brandend landschap vol resten van oorlogstuig.

We zien enkele Zuikelijke waterstam zeilboten met een lamp voorop en onder een volle maan glijden door het water. Gevolgd door een beeld waar we de achtergebleven stamleden uit zien kijken naar de vertrekkende strijders.

De volgende afleveringen[]

De kaart van de wereld van Avatar kantelt en we zien de vuurnatie aan land komen en een vuurstoot geven.

Hierna laat Roku de vier stuurkunsten zien gevolgt door de scene dat Katara en Sokka de nieuwe Avatar vonden in de ijsberg. We zien Aang op een luchtscooter tussen enkele ruines van beelden heen en weer racen tot hij tegen een beeld botst. Vervolgens zien we Aang op een bergtop staan met staf.

De Introductie Tekst[]

Tijdens de eerste aflevering zegt Katara:[]

Water, Aarde, Vuur, Lucht.
M'n grootmoeder vertelde me altijd verhalen over vroeger. Een tijd van vrede toen de Avatar de waterstammen, het Aarderijk, de Vuurnatie en de Luchtnomaden in evenwicht hield. Maar dat veranderde toen de Vuurnatie aanviel.
Alleen de Avatar was meester over alle vier de elementen, alleen hij kon de genadeloze vuurmeester stoppen. Maar toen de wereld hem het meest nodig had, verdween hij.
Honderd jaar is voorbij gegaan en de Vuurnatie heeft de oorlog bijna gewonnen.
Twee jaar geleden reisden m'n vader en de mannen van mijn stam naar het Aarderijk om te vechten tegen de Vuurnatie. Zodat m'n broer en ik onze stam moesten leiden.
Sommige geloven dat de Avatar nooit herboren is bij de Luchtnomaden zodat de cirkel verbroken is, maar ik heb de hoop nooit opgegeven.
Ik blijf geloven dat op een dag, de Avatar zal terug keren en de wereld zal redden.

Tijdens de andere afleveringen zegt Katara:[]

Water, Aarde, Vuur, Lucht.
Lang geleden leefden de vier naties in vrede samen. Maar alles veranderde toen de Vuurnatie aanviel.
Alleen de Avatar, meester van alle vier de elementen, kon ze stoppen. Maar toen de wereld hem het meest nodig had, verdween hij.
Honderd jaar ging voorbij, en mijn broer en ik vonden de nieuwe Avatar: een luchtmeester genaamd Aang. Z'n luchtstuurtechniek is geweldig, maar hij moet nog veel leren voor dat 'ie anderen kan helpen.
Maar ik geloof dat Aang de wereld kan redden.

De Titel van het Verhaal[]

Hier volgt het logo van de serie. De tekst "Nickelodeon", enkele Chinese karaketers, en de tekst "The Last airbender". De Chinese karakters betekenen ongeveer: "het goddelijke medium die is neergedaald op de sterfelijke wereld".

De Vorige Keer[]

In boek water bij aflevering 108 "Midwinter Deel 2: Avatar Roku" en 120 "De Slag om het Noorden Deel 2" vertelt Iroh wat er de vorige aflevering gebeurt is.

In boek aarde vanaf aflevering 206 "De Bilnde Bandiet" vertelt Iroh wat er de vorige aflevering(en) gebeurt is.

In boek vuur is de enige aflevering zonder een wat vooraf ging 304 "Sokka's Meester".

De Titel van de Aflevering[]

Het boek en de titel van de aflevering worden voor de eerste scene getoont met een witte achtergrond. Katara spreekt de naam van het boek en de titel.

Bij aflevering 103 "De Zuidelijke Luchttempel" is de eerste scene al begonnen als de titel komt en is er geen witte achtergrond bij de afleverings titel.

Na aflevering 116 "De Deserteur" wordt de naam van de aflevering niet meer gesproken.

Chinese karakters[]

Tijdens het sturen van de vier elementen in het begin, staan er Chinese karakters op de achtergrond. Dit is wat ze betekenen.
Water - 水善 - "Water is veranderlijk"
Aarde - 土強 - "Aarde is sterk"

Vuur - 火烈 - "Vuur is woest"
Lucht - 气和 - "Lucht is sierlijk"

.

Advertisement