Avatar Wiki
Advertisement
Dieren Icoon
Vuurnatie embleem

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Armadillo Beer binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

"Armadillo Beer"
Het grote brullende monster is een Armadillo beer en niet Appa, hier komt Sokka met de schrik achter.
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Vuur
Eerste verschenen
Individuele informatie
Oogkleur
Vacht kleur(en)
Hoe gevaarlijk is dit dier?
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)
Dieren combinatieBeer + gordeldier

Een Armadillo Beer is een beer met het pantser van een gordeldier. Het dier leeft in het bos bij een vuurnatie dorp. De beer is ongeveer zo groot als Appa, maar heeft vier poten met indrukwekkende klauwen en een zwaar gepantserde staart.

Het dier is behoorlijk agressief als je hem stoort tijdens het middag dutje en dan kan hij een hoop kabaal maken met het gebrul. Als Appa er brullend op af stormt rolt de Armadillo beer zich op tot een bal, zoals een egel, of gordeldier dat ook kan. Dit is met het rugschild een uitstekende verdediging. Deze kan echter niet voorkomen dat Appa het dier als een honkbal het bos in blaast met zijn staart.

Op de aankondiging van het feest voor de beer van de koning leest Katara niet wat voor hybride soort beer Bosco is. Toph stelt dat het een Armadillo Beer kan zijn.

De populatie is niet heel erg groot en de vraag is dan ook altijd of er nog armadillo beren zijn.

Hoofdstukken Waarin de Beer Verschenen is[]

Avatar: The Last Airbender[]

Boek 2: Aarde[]

Veldlogboeken[]

Zie ook[]

[

Advertisement