Avatar Wiki
Advertisement
Dieren Icoon
Aardrijk embleem

"Meervalligator"
Alligator Baars
Algemene informatie
Natie (meest voorkomend)Aarde
Eerste verschenenHet Moeras
Individuele informatie
Oogkleur
Vacht kleur(en)Bruin
Hoe gevaarlijk is dit dier?gevaarlijk
Overige informatie
Leef omgeving
Voorbeeld(en)Slim
Dieren combinatieAlligator + Meerval
Afbeelding gallerij Alligator Baars (1)
{{{catalogi}}}

De Meervalligator of Kat-Alligator is een dier dat leeft in het Mistige Moeras code 204.

De eerste verscheen toen Momo erop sprong in de veronderstelling dat het een boomstronk was. Het dier verscheen weer toen Sokka er een probeerde te voeren met een Reuzeninsect. Toen de Meervalligator agressief siste vertelde Due dat ze dat niet eten omdat het mensen voedsel is.

In de oer-geest-wereld is een geestig wezen dat veel overeenkomsten heeft, maar paars is.

Op een dek van de Zhu Li zijn meerdere van deze bijtgrage "Kat-Alligators", aldus Bolin.

Uiterlijk[]

Een Meervalligator is een groot bruin of groen reptielachtig wezen dat van snuit tot staart ongeveer 2 meter lang is. Het is een hybride tussen een meerval en een alligator. Het dier beweegt het lichaam slepend over de grond. Op de rug hebben sommige meerdere kammen. Hij heeft een platte kop met voelsprieten op de hoeken van de snuit, vier boven en zes onder. In z'n bek zitten scherpe tanden en op het eind van z'n staart zit een kleine afgeronde straal vin als een vis. Mogelijk zijn de bruine met rug kammen en de groene bijna zonder respectievelijk mannelijke en vrouwelijke exemplaren.

Gedrag[]

Meervalligators zijn bodemdieren van het moeras. Hoewel ze verschijnen als wilde dieren, worden ze ook als huisdier gehouden. Ze zijn eigenlijk vrij volgzaam naar mensen. De bewoners van de Mistige Moeras Stam houden Meervalligators als huisdier zoals Slim. Ze eten alles wat ze op hun tanden krijgen behalve insecten.

Hoofdstukken Waarin Verschenen[]

Aang Boek 1: Water[]

Korra Boek 2: Geesten[]

Advertisement