Wikia

Lucht Nomaden embleem
Lucht nomaden icoon

Long Feng 218 Ik kan het verklaren, Majesteit. Dit is niets anders dan een... nieuwbouw project.

Afiko
Afiko
Biografische informatie
Origine

Luchtnomaden

Leeftijd

Overleden

Geboorte

Onbekend

Sterfte

5 NSK

Fysieke beschrijving
Geslacht

Mannelijk

Lengte

Lang

Haarkleur

Zwart

Oogkleur

Grijs

Persoonlijke informatie
Vijanden

Luchtnomaden, Vuurnatie

Favoriet wapen

Lucht

Gevechtsstijl(en)

Luchtsturen

Beroep

Monnik

Positie

Verrader

Eerste verschijning

Avatar trading card game

Afiko was een Luchtmeester van de Zuidelijke Luchttempel die zijn eigen volk had veraden en verkocht ze aan de aanstichter van de Honderdjarige Oorlog, Vuurheer Sozin, in 0 NSK. Hij hielp de vuurnatie soldaten in de in the gruwelijke Luchtnomade Genocide; maar, in 5 NSK, was hij gedood door de Vuurheer voor "hoogveraad". Hij komt voor in de Avatar Trading Card Game.

Geschiedenis Edit

Een bittere jaloezie Edit

Afiko is geboren in de Zuidelijke Luchttempel, waar hij normaal opgroeide, maar wanneer het bekend werd gemaakt dat Aang de Avatar is werd hij jaloers. Zo jaloers dat hij zijn eigen volk verraadde door de locaties van de luchttempels te vertellen aan de Vuurnatie.

Verrader Edit

Het leger van de vuurnatie bestormden bestormden de luchttempels en slachte de andere monniken, maar ze waren te laat om Aang te vangen, die was weggelopen vlak voor de aanval. Afiko speelde een belangrijk rol van de genocide op de Luchnomaden, wat Afiko de positie gaf van Sozin's adviseur. Hij heeft Sozin geholpen met het aanvallen van het Aarderijk, door de aanvallen van terugvechtende Aardestuurders te blokeren met zijn Luchtsturing. De verradelijke monik stierf lang voor Aang's terugkeer en het ondermijnen van Afiko's werk. Howel zijn loyaliteit aan de vuurnatie en zijn prestaties, word er uit historische gegevens gehaald dat Afiko stierf in het vijfde jaar van de honderd jaar langdurende oorlog, omdat vuurheer Sozin hem liet executeren voor een onbekende reden.