Avatar Wiki
Advertisement
Meditatie Icoon
Aardrijk embleem

Naam onbekend Nou, dit is niet de echte naam ... maar...

De naam "Abdist" is niet bevestigd door officiële bronnen.

Deze pagina is Onder Constructie. Wegens staking van de bouwers is deze WIKI nog niet compleet. Mocht U relevante informatie hebben over Abdist binnen de legendes vul dit dan graag aan. De Engelstalige Avatar Wiki is completer, helaas zijn de verhalen in sommige details net iets anders.

De Abdist in het midden met twee zusters verwelkomen de Avatar.
Abdist
Biografische informatie
Aardrijk
Welke RegioAardrijk Abdij
(Bekijk de locatie op de kaart)
LeeftijdOud
Geboorte
Overleden
Fysieke Beschrijving
GeslachtVrouwelijk
Lengte
Haar kleurGrijs
OgenkleurGrijs
Sociale Informatie
BondgenotenDe zusters van de Abdij, Bato, Team Avatar
VijandenNyla, June, Iroh en Zuko
BeroepZuster
PositieMoeder overste
Stijl en Politieke Informatie
Favoriete WapensGeurige oliën
Gevechtsstijl(en)
Samenwerking metAbdij
Echte Wereld
Eerste verschijningBato van de Waterstam 115
Stem doorAmy Hill (Engelse versie)
Gespeeld door
Speelt rol van
{{{catalogi}}}

De Abdist is de Moeder Overste van de Abdij waar Bato revalideerde. De nonnen maken in de Abdij geurige oliën. De zusters hebben Bato verzorgd nadat hij gewond was geraakt tijdens een gevecht met de Vuurnatie.

Bato verteld dat dit de kinderen van Hakoda zijn, en dat ze op reis zijn met de Avatar. Hij vond ze bij zijn boot. De Abdist groet de Avatar en zegt dat het haar goed doet in zijn nabijheid te zijn. Ze verwelkomt hen in hun abdij. Aang dankt haar daarvoor en zegt dat het een eer is om hier te zijn.

Later verliest Aang het opgepropte document met het door hem onderschepte bericht als hij Appa eten geeft. De Abdist spreekt hem hierop aan en zegt dat hij zich zou moeten schamen om de binnenplaats te vervuilen.

Nog weer later komt ze de Avatar waarschuwen. Aang zit bedroeft over het afscheid van zijn vrienden en zijn domme daad om het bericht te onderscheppen op Appa naast het Waterstam schip. Ze zegt hem dat hij weg moet, enkele mensen kwamen om hem te zoeken, een vrouw met een vreselijk monster en een jongen met een wond. Ze verteld hem ook dat het beest de geur van een ketting gebruikte om hem te vinden.

Tijdens het gevecht in de abdij helpt de Abdist Sokka en Katara weer op de been met een pittig geurtje. Ze begrijpt Sokka ogenblikkelijk als deze de shirshu eens wat wil laten zien met de parfum.

Advertisement