Avatar Wiki
Advertisement

Het Aap Standbeeld, een houten of stenen beeld met rode edelstenen ketting en ogen.
Aap Standbeeld
Productie informatie
Gemaakt doorOnbekend
Gemaakt vanAarde en robijnen
Overige informatie
Gebruikt door en of hoePiraten en Iroh
NutKunst
Eerst bekende gebruikDe Watermeester-rol 109
Laatst bekende gebruikDe Wegloper 307
Artikelen over Piraten (4)
Artikelen over Beelden (0)
Afbeelding gallerij Beelden (25)
{{{catalogi}}}

Het Standbeeld van een Aap is een bekend voorwerp. Het nestelt zich bij deze en gene in de bagage, zonder duidelijke reden of verhaallijn.

Het ziet eruit als een boos kijkende aap met juwelen in zijn ogen en als ketting. Het heeft een honden lijf en bek, de voor en achterpoten hebben lange vingers. Het zit ook als een hond die op een koekje wacht, op billen en achterpoten, de voorpoten op de knieën voor zich. Het heeft een ronde gedecoreerde schijf als voetstuk.

Geschiedenis[]

Dit beeldje werd voor het eerst gezien door Katara die in de Piraten winkel in de ogen van het beeld keek. Hierdoor kwam ze kort in een soort trance.

Later kwamen Iroh en Zuko de winkel binnen op zoek naar de witte lotus steen, en Iroh vond de aap ook mooi. Daarom kocht hij het beeld samen met veel andere spullen waarvan hij nooit had kunnen denken ze te zoeken, maar die te mooi waren om.

Het beeld werd opnieuw gezien toen Iroh op zijn Tsungi hoorn aan het spelen was op Zuko's schip. Later werd het opnieuw gezien tussen Team Avatar's bezittingen.

Hoofdstukken waarin Verschenen[]

Iroh op de Tsungi hoorn, met op de achtergrond het Apen beeld.Iroh speelt de Tsungi hoorn

Het Aap Standbeeld tussen de andere spullen van Team AvatarBeeld tussen de bagage in De wegloper.

Boek 1: Water[]

Boek 3: Vuur[]

Advertisement