Avatar Wiki
Advertisement
Techniek Icoon
Lucht Icoon
Lucht Nomaden embleem
Aang staat met zijn vlieger in de film.
Aangs staf
Productie informatie
Gemaakt doorLucht Nomaden embleem Luchtnomaden
Gemaakt vanHout
Overige informatie
Gebruikt door en of hoeLucht Nomaden embleem Aang
NutGebruikt om te vliegen en ondersteund Luchtsturen
Eerst bekende gebruik*Originele staf: "De Jongen in de IJsberg"
Laatst bekende gebruik*Originele staf: "Het Ontwaken"

Meer over Aang op de verwijspagina.

Aangs Staf is een ondersteunend voorwerp die Aang vaak gebruik om het Luchtsturen te assisteren waarvan de meest gebruikte actie het vliegen is. Aang heeft twee verschillende staffen gebruikt, zijn eerste staf was handgemaakt in zijn tijd als monnik en zijn nieuwste staf was gemaakt door de Mechanist en zijn zoon Teo. Hij heeft de staf ook wel eens gebruikt in combinatie met Watersturen en Aardsturen.

Aangs Staf is een ondersteunend voorwerp dat Aang vaak gebruikt om zijn Luchtsturen te versterken, zoals om te vliegen. Aang heeft twee verschillende staven gebruikt, zijn eerste staf was handgemaakt in zijn tijd als monnik en zijn nieuwste staf was gemaakt door de Mechanist en diens zoon Teo. Hij heeft de staf ook wel gebruikt ter ondersteuning van Watersturen en Aardsturen.

Aangs originele staf[]

Aang's originele staf was een dunne, lange staf gemaakt van hout en gebruikt door Avatar Aang als een middel om zijn luchtstuur technieken en de lucht te manipuleren. Met zijn staf was hij in staat om grote en krachtige golven van lucht te sturen tegen zijn vijanden. Hij gebruikte de staf vaker als een vlieger, met een zucht lucht kwamen er oranje vleugels uit de staf. De staf was hand gemaakt door de monniken in de Zuidelijke Luchttempel. Aang was erg gesteld op deze staf en werd treurig toen Toph de staf gebruikte als een noten kraker, om hem voor zichzelf te laten opkomen, in hoofstuk "Bitterhard Werken".

Na zijn verlies en de val van Ba Sing Se aan het einde van boek 2, had Aang grote wonden opgelopen met het gevecht tegen Azula. Uit boosheid door zijn verlies door de Vuurnatie vliegt hij weg met zijn glijder richting de Vuurnatie. Uiteindelijk kwam hij in een storm terecht waardoor hij niet sterk genoeg om de beheersing van zijn glijder te krijgen en stortte neer op zee. Hij kwam Roku en Yue tussen de golven tegen voor advies. Aang overleefde de storm en werd uiteindelijk aangespoeld op Halvemaan Eiland waar zijn vrienden hem vonden en zijn staf aanspoelde aan de kust, vernietigd en beschadigd wat niet meer te repareren viel. Aang wist dat zijn staf zijn identiteit weg gaf en daarvoor stak hij het in de grond dicht bij de vulkaan waardoor de staf verbrandde bij de nabije rivier van lava.

Aangs tweede staf[]

Aang staat met uitgeklapte nieuwe staf op een aanlegsteiger bij de Zwarte Kilf. Aangs nieuwe staf.

Aang mocht niet alleen de Vuurnatie in gaan tot de Dag van de Zwarte Zon, de dag dat Team Avatar en verschillende vrijheid strijders een invasie deden in de Vuurnatie Hoofdstad. Toen de invasie troepen in het Aardrijk aan kwamen, bleek de Mechanist een nieuwe staf voor Aang gemaakt te hebben, deze was veel dunner en had kleinere blauwe vleugels. Ook zat er een snoep automaatje in waardoor Aang afd en toe tijdens het vliegen kon snoepen. Aang maakte goed gebruik van deze staf tijdens de invasie en de nieuwe staf reageerde ongeveer gelijk als zijn oude staf. Aang gebruikte zijn staf niet tijdens het gevecht met Feniks Koning Ozai omdat hij zijn staf had achtergelaten voor hij met de Leeuwen Schildpad mee ging. Katara gebruikte zijn staf om te proberen Aang te vinden met de hulp van June's Shirshu. Er valt aan te nemen dat Aang zijn nieuwe staf weer terug heeft gekregen en na de overwinning mee heeft genomen naar de Jasmijn Draak in Ba Sing Se.

Zie ook[]

Advertisement