Avatar Wiki
Advertisement
Yon Rha

Yon Rha aktív parancsnokként tobzódott a kegyetlenkedésben, visszavonulása után azonban megalázkodva élt házsártos anyja uralma alatt.

Yon Rha a Tűzhadsereg tagja volt, a haditengerészet egyik különleges egységének, a Déli Kalózoknak a parancsnoka. Vezetése alatt az egység többször is meglepetésszerű támadásokat intézett a Föld Királysága tengerpartja és a Déli Víz Törzs ellen. A Déli Víz Törzs elleni utolsó támadás alkalmával Yon Rha arra törekedett, hogy elfogja az utolsó vízidomárt, aki a Déli-sarkon megmaradt még. Nem tudta, hogy a besúgói tévesen tájékoztatták, így az utolsó vízidomár megmenekült, de elvesztette az édesanyját, akit Yon Rha az utolsó megmaradt vízidomárnak hitt és megölte őt. Pár évvel később Yon Rha nyugállományba vonult.

A volt parancsnok békében, bár nem túl harmonikus viszonyban élt idős édesanyjával, amikor egy napon felfedezte, hogy valaki követi. Végül támadói megjelentek előtte, Yon Rha élete pedig örökre felborult. A két támadó ugyanis a bosszúszomjas Katara és újdonsült segítőtársa, az Avatar Csapathoz újonnan csatlakozott Zuko volt. Sokáig kutattak Yon Rha után, mire fellelték. Katara már-már végezni akart a forrón gyűlölt emberrel, akinek a tekintetére gyerekkorától fogva mindig emlékezett, de az utolsó pillanatban úgy döntött, hogy megfogadja szerelme, Aang tanácsát, és csak kiadta a dühét. Yon Rha az átélt sokktól sírógörcsöt kapott, szánalmas állapotában végül a két fiatal magára hagyta.

Kya, Yon Rha and young Katara

Kya feláldozta magát Yon Rhának azért, hogy megóvja Katarát, az utolsó déli vízidomárt.

Katara threatening Yon Rha

Katara végül nem ölte meg Yon Rhát, csak kiadta a dühét és megszégyenítette az egykori parancsnokot.

Advertisement