Avatar Wiki
Advertisement

Yon Rha aktív parancsnokként tobzódott a kegyetlenkedésben, visszavonulása után azonban megalázkodva élt házsártos anyja uralma alatt.

Yon Rha a Tűzhadsereg tagja volt, a haditengerészet egyik különleges egységének, a Déli Kalózoknak a parancsnoka. Vezetése alatt az egység többször is meglepetésszerű támadásokat intézett a Föld Királysága tengerpartja és a Déli Víz Törzs ellen. A Déli Víz Törzs elleni utolsó támadás alkalmával Yon Rha arra törekedett, hogy elfogja az utolsó vízidomárt, aki a Déli-sarkon megmaradt még. Nem tudta, hogy a besúgói tévesen tájékoztatták, így az utolsó vízidomár megmenekült, de elvesztette az édesanyját, akit Yon Rha az utolsó megmaradt vízidomárnak hitt és megölte őt. Pár évvel később Yon Rha nyugállományba vonult.

A volt parancsnok békében, bár nem túl harmonikus viszonyban élt idős édesanyjával, amikor egy napon felfedezte, hogy valaki követi. Végül támadói megjelentek előtte, Yon Rha élete pedig örökre felborult. A két támadó ugyanis a bosszúszomjas Katara és újdonsült segítőtársa, az Avatar Csapathoz újonnan csatlakozott Zuko volt. Sokáig kutattak Yon Rha után, mire fellelték. Katara már-már végezni akart a forrón gyűlölt emberrel, akinek a tekintetére gyerekkorától fogva mindig emlékezett, de az utolsó pillanatban úgy döntött, hogy megfogadja szerelme, Aang tanácsát, és csak kiadta a dühét. Yon Rha az átélt sokktól sírógörcsöt kapott, szánalmas állapotában végül a két fiatal magára hagyta.

Kya feláldozta magát Yon Rhának azért, hogy megóvja Katarát, az utolsó déli vízidomárt.

Katara végül nem ölte meg Yon Rhát, csak kiadta a dühét és megszégyenítette az egykori parancsnokot.

Advertisement