Avatar Wiki
Advertisement

Bár a sunyi vigyorából ítélve már készen állhatott a terve, Yakone hihetetlen önfegyelemmel várta ki a tárgyalás végét, mielőtt akcióba lépett volna.

Yakone az Északi Víz Törzs tagjaként képzett vízidomár volt és a történelem kevés számú ismert véridomárjainak egyike. Yakone egész életében a bűnözésből élt, és emellett nagy hatalomra tett szert: ő volt Köztársaságváros bűnözőinek teljhatalmú vezetője, aki hosszú éveken át uralta a város alvilágát. Mikor a sokadik alkalommal fogták el a hatóságok, és egy perben életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélték, ritka (és tiltott) képessége segítségével megszökött rögtön az ítélet kihirdetése után, de Aang Avatar megakadályozta a szökési kísérletet és örökre megfosztotta Yakone-t az idomítási képességétől. Börtönbe került, de onnét megszökött. Yakone ezután elhagyta Köztársaságvárost és hazatért szülőföldjére, az Észak-sarkra. Itt családot alapított, és megpróbált átlagosan élni, de szívében egyre a bosszút forralta az Avatar ellen. Amikor születendő fiairól kiderült, hogy vízidomárok, úgy vélte, hogy hamarosan kielégítheti bosszúvágyát és elkezdte megtanítani fiait a véridomításra. Kijelentette nekik, hogy az életüknek semmi más célja nem lehet, mint hogy bosszút álljanak őérte az Avatáron, aki tönkretette az életét. A bosszú reménye azonban elszállt, amikor az idősebbik fia, Noatak  fellázadt ellene és elhagyta a családot, mivel a kisebbik fiú, Tarrlok eleve nem akart véridomár lenni. Yakone néhány évvel később meghalt, de fiai mégis a bosszú eszközévé váltak az események alakulása folytán.

Aang nem hagyta, hogy Yakone egérutat nyerjen, utolérte, és kemény küzdelem után, az Avatar Állapotba belépve, elvette az idomítási képességét, hogy örökre leállítsa a bandafőnököt.

Yakone végül mégis sikeresen meglépett börtönéből, és egy műtét során új arcot nyert, hogy új életet kezdhessen az Északi Víz Törzsben.

Advertisement