Avatar Wiki
Advertisement
Wan Shi Tong

Wan Shi Tong következetesen távol tartja magát minden embertől, szerinte az anyagi és a szellemi világ nem fér meg békében egymással.

Wan Shi Tong egy bagoly formájú szellem, nagy hatalom és elképesztő tudásanyag van a birtokában. Ő a szellemvilág könyvtárosa. Régebben az emberi tudást is tanulmányozta és gyűjtötte, de amióta elhagyta az anyagi világot, már nem hajlandó foglalkozni vele. Tudáskereső rókái segítségével minden ismeretet megszerez, feltéve, ha érdekes a számára.

Wan Shi Tong a százéves háború folyamán abszolút semleges álláspontra helyezkedett, vagyis sem a Tűzhadseregnek, sem a megtámadottaknak nem akart segítséget nyújtani. Eltökélte, hogy minden embert távol tart pazar gyűjteményétől, és nem hajlandó részt vállalni az erőszakból azáltal, hogy tudásanyaggal látja el őket. Emiatt az Avatar Csapatnak sem akart segíteni, és miután igazi szándékuk lelepleződött, az életükre tört, de a gyerekek szerencsésen kimenekültek a sivatag mélyére süllyedt könyvtárból.

A szellem a háború után is fenntartotta az emberekkel szembeni bizalmatlanságát. Amikor végül mégis választás elé került, azt az embert választotta, akiről azt gondolta, hogy a szellemvilág igazi barátja, de aki valójában a legrosszabb választásnak bizonyult: Unalaqot. A törzsfőnök sikeresen befolyásolta a szellem-könyvtárost, és a maga oldalára állította az Avatar elleni harcban. Wan Shi Tong lett az egyedüli szellem, aki úgy pártolt át Unalaqhoz, hogy nem vált sötét szellemmé.

Megjelenések[]

Az Avatar: Aang legendája[]

Második könyv: Föld[]

  • 0210 "A könyvtár"

Korra legendája[]

Második könyv: Szellemek[]

  • 0210 "Egy új kor hajnala"
Advertisement