Avatar Wiki
Advertisement
Waterbending

Pakku, az egyik legképzettebb vízidomár idomítás közben.

A vízidomítás a víz elem mozgatásán alapuló módszer. Követői a vízidomárok.

Története[]

Raava korszakában egy oroszlánteknős birtokolta a víz elemet, amit néha kölcsönadott a rajta élő embereknek, ha el akartak menni a szellemvadonba. Később, miután megjelent az első Avatar, az oroszlánteknősök lemondtak az emberiség védelmezőinek szerepéről. Az első vízidomár a Hold Szelleme, Tui volt, aki hol magához vonzotta, hol eltaszította a vizet, együttműködve La-val, az óceán szellemével. Tőlük tanulták meg aztán az emberek is a vízidomítást. A vízidomítás az egyedüli idomítási módszer, melynek eredeti kifejlesztői nem állatok, hanem szellemek.

A vízidomítás lényege[]

A víz a változás eleme. A vízidomárok a holdból nyerik az erejüket, szemben a tűzidomárokkal, akiket a nap segít. A vízidomítás kulcsa az energia áramlása, ezt használják fel az idomárok. A védekezés számukra a legjobb támadási mód, mert az ellenfél erejét ellene fordítják.

Harci stílusok[]

Az északi és a déli vízidomárok úgy harcolnak, hogy közben igyekeznek a lehető legkisebb kárt tenni az ellenfélben. Ennél valamivel kíméletlenebbek a szellemmocsárban élő vízidomárok, akik vadászatra használják a képességüket. A köztársaságvárosi vízidomárok harci stílusa a legagresszívabb, főleg a bűnözőké, ez egyértelműen az emberi élet kioltására irányul.

Tarrlok waterbending

Tarrlok harc közben, a legagresszívabb, csak a köztársaságvárosi vízidomárokra jellemző módszert alkalmazza.

Speciális vízidomítási módszerek[]

Véridomítás[]

Ez az idomítási módszer annak a felismerésnek az eredménye, mely szerint minden élőlény teste tartalmaz vizet. A módszer kifejlesztője és első alkalmazója Hama, egy déli származású asszony. A százéves háború alatt a Tűzhadsereg elhurcolta fogolyként a Déli-sarkról és börtönbe került. Éveken át sínylődött a fogságban, de végül a véridomítás segítségével megszökött börtönéből és bosszút állt a Tűz Népe tagjain, bár ezáltal elméje is megbomlott. Az őrültté válás a véridomítás egy nemkívánt hatása az alkalmazójára nézve.

Tarrlok bloodbends

Tarrlok Korra vérét idomítja, miután már elfogyott körülötte minden víz. Félelmetes képességüknek köszönhetően, a véridomárok nem esnek kétségbe, ha a külső vízforrások már elfogytak, mert ez esetben az ellenfél testében lévő vizet idomítják, hogy így győzzék le azt.

Gyógyítás[]

A vízidomárok között számos gyógyító is akad, akik a chi energia felborult egyensúlyát helyreállítva segítenek a betegeken. Ilyenkor helyreállítják az energia áramlást, amitől a test ismét egészséges lesz. A világ legsikeresebb gyógyítója Katara, aki sok embert, köztük Korrát, a jelenlegi Avatárt is megtanította erre a tudásra. Szintén híres gyógyító még Katara lánya, Kya is. Aang idejében az Északi-sarkon élő Yugoda volt a leghíresebb.

Healing class

Yugoda, aki Katara előtt a világ leghíresebb gyógyítója volt, éppen órát tart. Az Északi Víz Törzs egyik, sokáig áthághatatlan szabálya az volt, hogy a női idomárok harcra nem, csak gyógyításra használhatták képességüket.

Növényidomítás[]

Ez a módszer is arra az elvre épül, mely szerint minden élőlény testében van víz. A növények teste különösen sok vizet tartalmaz. Ezt a módszert leginkább a szellemmocsárban élő vízidomárok alkalmazták, köztük is Huu volt a legjobb. Katara ezt a módszert is megtanulta.

Szellemidomítás[]

A módszer az energia áramlásának törvényét a spirituális tudással ötvözi. Lényegében a gyógyítás egyik válfaja. A lényege az, hogy egy szellemet vagy egy emberi lelket vízzel körülvéve az idomár áramlást idéz elő a pozitív és a negatív energia között, így téve lehetővé, hogy a lélek egyensúlyba kerüljön. Ebben az Északi Víz Törzs tagjai járnak az élen, akiket nagyon erős kapocs fűz a szellemvilághoz. Unalaq, az északi törzsfő is művelte a módszert és unokahúgát, Korrát is megtanította rá.

Korra spiritbending

Korra sötét szellemeket idomít, hogy megtisztítsa és ezáltal megbékítse őket.

Híres vízidomárok[]

  • Katara
  • Kya, előbbi unokája
  • Pakku
  • Korra
  • Unalaq
  • Tonraq
  • Kuruk
  • Kyoshi
  • Aang
  • Roku
  • Yangchen
  • Wan
  • Huu
  • Tho
  • Due
  • Yugoda
  • Hama
  • Tarrlok
  • Amon
  • Yakone
  • Vipera
  • Sötét Shin
  • Ming-Hua
  • Eska és Desna
  • Tahno.

Shady shin

Sötét Shin, Köztársaságváros legrégebbi bűnbandájának, a Tripla Terrornak a tagja. Shint megfosztotta Amon a képességétől egy egyenlőségi rendezvényen. Bár később szerette volna visszakapni az Avatar segítségével az erejét, Korra erre nem volt hajlandó.

Advertisement