Avatar Wiki
Advertisement

Hama, a módszer kifejlesztője.

A véridomításvízidomítás egyik válfaja, amely azon a felismerésen alapul, hogy minden élőlény teste sok vizet tartalmaz, elsősorban vér formájában, és ezek a folyadékok ugyanúgy idomíthatók, mint a tiszta víz, ezáltal az élőlényt akaratán kívüli mozdulatokra lehet kényszeríteni. Csak néhány kivételesen erős vízidomár képes erre a technikára, ők is általában a telihold idején tudják végrehajtani. Három vízidomár volt csak, akik minden időszakban, akár nappal, akár éjszaka is képesek voltak a véridomításra: YakoneAmonTarrlok. A véridomítás az egyetlen olyan idomítási technika, amely veszélyezteti a használó elmeállapotát, és az egyetlen, amelyet társadalmi nyomásra tilos használni. A mindennapi életben nincs gyakorlati jelentősége.

Története[]

A módszert Hama, egy déli vízidomár asszony fejlesztette ki, amikor a Tűz Népe börtöneiben senyvedett. Kétségbeesetten kereste a szabadulás módját, végül rájött arra, hogy az élőlények testében lévő víz segíthet neki. Elkezdte hát a cellákban szaladgáló patkányok testfolyadékait idomítani, és hatásosnak ítélte a módszert. Következhetett az embereken történő alkalmazás. Egy teliholdas éjszakán, amikor a vízidomárok amúgy is a legerősebbek, meghajlította az ügyeletes őr vérét és izmait, aki akarata ellenére a kulcsával kinyitotta Hama cellájának ajtaját, így az asszony végre kiszabadult. Nem vette figyelembe azonban a technika elmére gyakorolt káros hatásait, ezért rögeszméje lett a háború megnyerése és a bosszúállás az elszenvedett gyötrelmek miatt. Nem tért haza a Déli-sarkra, hanem a Tűz Országában maradt, hogy bosszút álljon az ottani embereken. Minden telihold alkalmával elragadott egy embert a képességével és egy hegy gyomrába zárta. A környékbeliek természetesen nem sejtették, hogy milyen veszély leselkedik rájuk, és nem találtak magyarázatot az emberek eltűnésére.

százéves háború végén az Avatar Csapat is keresztezte Hama útját. Katara nagyon örült annak, amikor megtudta, hogy az öregasszony a Déli-sarkról származik. Hama elmesélte a gyerekeknek élete történetét, amivel szimpátiát ébresztett maga iránt. Egyúttal felajánlotta Katarának, hogy átadja neki minden tudását, hogy a déli vízidomító hagyományok ne merüljenek feledésbe, amibe a lány természetesen lelkesen belement.

Egy teliholdas éjszaka Hama elvitte Katarát egy erdőbe, ahol szándékában állt megmutatni élete nagy "felfedezését", a véridomítást. Katara azonban elbizonytalanodott, mert érezte, hogy ez a technika nem egészen becsületes harcmodort képvisel. Kijelentette Hamának, hogy nem akarja megtanulni a módszert, de az öregasszony nem fogadta el Katara ellenállását és a vérét kezdte idomítani. Katara először nem tudott szabadulni az öregasszony szorításából, de aztán erőt nyert a Holdból, ráadásul eleve erősebb idomár volt, mint Hama, és semlegesíteni tudta az ő erejét. Ezután kemény összecsapás vette kezdetét, amely során sok fa is elpusztult, mivel mindkét nő pillanatok alatt szedte ki belőlük a nedvességet, hogy elegendő vizük legyen a harchoz. Sokka és Aang is megérkezett, hogy segítsenek Katarának, de Hama véridomítással föléjük kerekedett és majdnem egymást sebesítették meg. Szerencsére Katara megmentette őket és legyőzte Hamát, akit azután elvezettek. A lány úgy tudott győzni, hogy kénytelen volt az öregasszony vérét hajlítani. Katarát sokkolta a tény, hogy ő is véridomár lett.

A Hamával történt összecsapás után Katara csupán egy alkalommal használta a véridomítást, amikor is anyja gyilkosa után nyomozott. Utána viszont eltökélte, hogy soha többé nem kívánja alkalmazni, mivel abszolút tisztességtelen idomítási módszerről van szó. A háború befejeződése után ráadásul a világ tudomására jutott a technika létezése, Katara pedig nem akarta, hogy a világot véridomárok lepjék el. Ezért az újonnan létrejött ország, az Egyesült Köztársaság vezetésével elfogadtatott egy javaslatot a véridomítás betiltásáról, a tilalom megszegői pedig súlyos büntetést kockáztattak.

A módszer továbbélése[]

A későbbiekben feltűnt Köztársaságvárosban egy északi vízidomár férfi, Yakone, aki egyúttal véridomárnak bizonyult. Yakone fittyent hányt az Egyesült Köztársaság törvényeire és szemrebbenés nélkül élt a tiltott képességével. Ő vezette a város bűnözőit, velük tartotta markában a várost, a véridomítással pedig az áldozatainak ártott. Minden egyes letartóztatásakor sztárügyvédeket szerzett magának, akiket busás áron vett meg, ezért mindig elkerülte, hogy elítéljék. Aang azonban nem nyugodott bele ebbe, mivel tudta jól, hogy Yakone igenis bűnös az ellene felhozott vádakban. Egy alkalommal elkísérte Toph Beifongot, a városi rendőrfőnököt, hogy közösen vegyék őrizetbe a maffiavezért. Yakone már sokszor állt bíróság előtt, de ezúttal arra lett figyelmes, hogy ez a bíróság más összetételű, mint az előzőek: nem kisebb személyiségek, mint maguk a Kormányzótanács tagjai ítélkeztek felette, Sokka tanácselnök vezetésével, aki a véridomítást betiltó törvényt kezdeményező Katara bátyja volt.

Az ügyésznő által előadott vádakra Sokka szigorúan reagált, annak ellenére, hogy utána Yakona védője megpróbálta elhitetni a bírósággal, hogy ügyfelét ártatlanul készülnek elítélni, mivel véridomárok már nincsenek, ezért egy lehetetlen bűncselekményt akarnak Yakone nyakába varrni. Sokkát és a tanács többi tagját nem hatotta meg az ügyvéd érvelése, és egyhangúlag életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélték a keresztapát. Yakone, aki eddig egykedvűen hallgatta az elhangzottakat, most hirtelen aktiválta magát, és bevetette a véridomítást a tárgyalóteremben tartózkodó emberek ellen. Mindenkinek idomította a vérét pusztán az elméje segítségével, amit Sokka rémült döbbenettel fogadott. A szintén a teremben tartózkodó Aang sem tudta kivonni magát a szorításból. Yakone magához húzta Tophot és egy kulccsal kinyittatta a bilincsét, utána mindenkit elkábított a képességével, Aangot pedig földhöz vágta. Aang ekkor Avatar Állapotba lépett és a menekülő Yakone után sietett, hogy elkaphassa. Sikerült utolérnie, és megállította a kocsiját. Yakone kiszállt a felborult kocsiból és véridomítást alkalmazott az utolsó levegőidomár ellen, hogy megölje őt, Aang azonban az Avatar Állapot segítségével a bandafőnök fölé kerekedett, majd földidomítással foglyul ejtette. Ezután a moccanni képtelen Yakone homlokára tette a kezét és energiaidomítással elvette tőle örökre a víz-és véridomítás képességét, hogy soha többé ne árthasson senkinek se. Yakone-t ezután a börtönbe kísérték, hogy megkezdje kiszabott büntetését. Csakhogy Yakone nem nyugodott le és egy idő után a bandája segítségével megszökött a börtönből, majd alávetette magát egy műtétnek, amellyel új arcot kapott, hogy senki ne ismerhesse fel. Visszatért szülőhazájába, az Északi Víz Törzshöz, és rettenetes gyűlölettel a szívében egyre csak a bosszút forralta az Avatar iránt, aki egy életre tönkretette őt.

Advertisement