Avatar Wiki
Advertisement
Tui

Tui a kifogása előtti pillanatban.

Tui, a Hold Szelleme, egy ősi szellem, aki az Északi Víz Törzs fővárosában lévő szellemoázisban él társával, La-val, az Óceán Szellemével. Tui az első vízidomár a világ történetében, tőle tanulta meg az emberiség is ezt a művészetet.

Több ezer évvel a százéves háború kitörése előtt Tui és La úgy döntött, hogy átköltöznek a szellemvilágból a halandók világába, hogy áldásukban részesítsék az emberiséget. Megjelentek hát az anyagi világban, lakóhelyül az Északi Víz Törzs fővárosát választották, mivel ők egyrészt erős és eleven kapcsolatban álltak a szellemekkel, másrészt kellő katonai erővel is rendelkeztek ahhoz, hogy megvédjék magukat és ezáltal a két szellemet is. A fővárosban egy gyönyörű, zöldellő oázist alakított ki magának a két szellem, ennek tavacskájában kezdtek el élni két koi hal formájában.

A százéves háború folyamán Zhao tengernagy támadást indított az Északi Víz Törzs ellen. Évekkel korábban, még fiatal tisztként talált egy leírást a két szellemről, amely arról is írt, hogy az anyagi világban is megtalálhatók halandó formában. Zhao a hadjárat során azt tervezte, hogy megöli Tuit, ezáltal a vízidomárok képtelenek lesznek az idomításra és könnyen legyőzhetővé válnak. Iroh, aki tanácsadóként kísérte Zhaót, le akarta erről beszélni, de a tengernagy eltökélte, hogy véghezviszi tervét, mivel hírnévre vágyott.

A főváros ostroma során Zhao és néhány katonája bejutott az oázis területére, ahol az Avatar Csapat és Iroh útjukat állta. Zhao kifogta Tuit a tóból, a Hold ettől rögtön elsötétült, "véres" lett. Iroh megfenyegette a tengernagyot, hogy ha bántani merészeli a Hold Szellemét, azt tízszeresen fogja visszaadni neki és felszólította arra, hogy engedje el a szellemet. Zhao színleg engedelmeskedett, de aztán, miután visszatette a vízbe Tuit, megölte őt. Ennek hatására a vízidomítás lehetetlenné vált. Iroh harcba bocsátkozott a katonákkal, Zhao pedig a zűrzavart kihasználva elsomfordált.

Aang ezután összeolvadt La-val, az Óceán Szellemével és elsöpörte a Tűzhadsereg egységeit. Miután ismét különvált Aangtól, La bosszúból elragadta Zhaót, amiért megölte Tuit, és örökre az Elveszett Lelkek Homályába taszította őt.

Mindenki elvesztette a reményt Tui halálával, de Iroh felfigyelt Yue hercegnőre, akiről megjegyezte, hogy őt egyszer már megérintette a Hold Szelleme. Yue elmesélte, hogy csecsemőkorában, rögtön a születése után közel állt a halálhoz, a szülei pedig a két szellemhez imádkoztak. Tui meghallgatta az imáikat, és erőt adott Yue-nak, aki így életben maradhatott. Yue úgy érezte, most neki is segítenie kell a Hold Szellemén, és visszaadta neki az életét. Yue hátrahagyta a fizikai testét és szellemmé vált, a Hold Szellemének társa lett.

Advertisement