Avatar Wiki
Advertisement
Korra firebending

Korra tüzet idomít a tűzidomár vizsgáján. Annak ellenére, hogy vízidomárnak született és a víz a tűz ellentétes eleme, Korra nagyon sokszor alkalmazza a tűzidomítást.

A tűzidomítás a tűz elemmel végzett mozdulatok összessége, a módszer követői a tűzidomárok.

Története[]

Az Avatar előtti időkben a tűz elemet egy roppant oroszlánteknős birtokolta, aki ideiglenesen kölcsönadta azt az embereknek, amikor azok vadászni indultak a szellemvadonba. Wan azonban egyszer nem adta vissza a tüzet az oroszlánteknősnek, mivel saját céljaira akarta felhasználni. Elfogták és száműzetésre ítélték, melynek értelmében előtte vissza kellett volna adnia az elemet, ő azonban kérte a teknőst, hogy hadd tarthassa meg örökre, védelem céljából. Az oroszlánteknős beleegyezett.

Később Wan megtanulta a tűzidomítás tiszta formáját a szellemvadonban élő sárkányoktól. Vele párhuzamosan sok más ember is belefáradt a szegénységbe és kiszolgáltatottságba, ők is elkérték a tüzet örökbe az oroszlánteknőstől, kezdett kialakulni a Tűz Népe

Az Avatárok korában a napharcosok voltak az első emberek, akik a sárkányoktól tanultak, ők őrizték meg a tűzidomítás tiszta, gyűlölettől, dühtől, pusztítási vágytól mentes formáját. Jóval később, a százéves háború alatt azonban szinte az összes sárkányt megölték a Tűz Népe uralkodócsaládjának tagjai, a napharcosokról pedig mindenki azt hitte, hogy már kihaltak. Aang és Zuko azonban rábukkantak a napharcosok civilizációjára és személyesen az utolsó életben maradt sárkányoktól, Rantól és Shawtól tanulhattak. A napharcosok csak annyit kértek, hogy ne beszéljenek a létezésükről másoknak.

Jellemzők[]

A tűzidomítás az egyetlen idomítási mód, amely az elem generálásán alapszik, nem pedig a meglévő elem hajlításán. Ezért nagyon fontos a csí energia megfelelő áramlása a testben. A tűzidomárok a napból és esetleg üstökösökből nyerik az erőt az idomításhoz.

Azula flash 01 (1)

A kék színű láng csak Azulára jellemző, ez az ő védjegye.

Speciális idomítási technikák[]

Villám generálása[]

Ez a legerősebb tűzidomítási technika, elsajátításához hatalmas belső erő, belső béke és érzelemmentesség kell. A módszer a jin és jang energia szétválasztásán alapszik. A múltban csak néhány, természetes módon nagy erőt birtokló tűzidomár ismerte a módszert, manapság, Korra idejében azonban már elég sokan használják, ezért is képes Köztársaságváros a villamosáram-szükségletét pusztán tűzidomárok munkájából megtermelni.

Villám visszairányítása[]

Ezt a módszert Iroh fejlesztette ki, a vízidomárokat megfigyelve. Lényege, hogy a viharfelhőből lecsapó vagy egy tűzidomár által generált villámot a módszer alkalmazója elvezeti az egyik karjából, leáramoltatja a gyomrába majd onnan a másik karon keresztül távoztatja. Nagyon fontos, hogy a villámnak nem szabad áthaladnia a szíven, mert az halált okozhat.

Robbanásidomítás[]

Nagyon kevesen képesek rá, az Avatar világában csak a Csillagszóró Bummember és P'Li tudta megcsinálni. A módszer az ún. harmadik szem meglétét feltételezi. Ezen keresztül a használó képes hatalmas energiát koncentrálni, amely rendkívüli pusztító erővel bír, ha elhagyja a koponyát.

Híres tűzidomárok[]

Advertisement