Avatar Wiki
Advertisement
Foggy Swamp

A szellemmocsár összekötő kapocs az emberek és a szellemek világa között.

A szellemmocsár Föld Királysága délnyugati részének jókora hányadát elfoglaló, javarészt lakatlan vizes élőhely, ahol közönséges ember számára megmagyarázhatatlan dolgok történnek. Különleges növény-és állatvilágáról is nevezetes.

A mocsár valójában egyetlen hatalmas élőlény, melynek szíve egy óriási banyanfa, ennek gyökerei mérföldekre nyúlnak. A gyökerek segítségével a megfelelő képességű személyek láthatják a világban folyó történéseket és kapcsolatba léphetnek a hozzájuk közel álló emberekkel. A fa alatt érte el a megvilágosodást Huu.

A szellemmocsár furcsa dolgok tárháza. Néha meglepő időjárási jelenségek fordulnak elő látszólag minden magyarázat nélkül. Aangot és barátait egyszer egy tornádó vette üldözőbe a mocsár fölött, miután Aang úgy vélte, hogy a mocsár hívja őt, de aztán tovább akartak repülni. Ezenkívül a múlt, jelen és jövő is feltárul az ide látogatók számára, ha fogékonyak a látottak mögöttes jelentéstartalmára. Így láthatta meg Katara az édesanyját, Sokka Yue hercegnőt, Aang pedig majdani mesterét és barátját, Tophot. A mocsár egyedülálló spirituális erővel bír, amit nem érdemes lebecsülni vagy félremagyarázni.

Banyan-grove tree

Az egész mocsár középpontja és lelke, az óriási banyanfa.

Bár a szellemmocsár nagyrészt lakatlan, azért itt is élnek emberek, ha nem is túl sokan. Lakói a Mocsári Víz Törzs tagjai, akiknek felmenői jó néhány évszázaddal a százéves háború kitörése előtt költöztek ide a Déli-sarkról. Erről azonban már jórészt elfeledkeztek a törzs tagjai. Ők mély kapcsolatban állnak az itteni élővilággal. Az egyik furcsa állatot, a harcsagátort házikedvencként tartják.

Toph Beifong már kislánykora óta ismeri a mocsarat, gyakran ide szökött, ha már elege volt az otthoni kényszerű bezártságból. Idős korában, a köztársaságvárosi rendőrségtől való nyugalomba vonulása után pedig végleg ideköltözött, a szellemindák révén, melyek a banyanfából ágaznak el, folyamatosan látja a külvilág eseményeit.

Kuvira a diktatúrája idején a szellemmocsár vesztére tört, amikor parancsba adta egységeinek, hogy vágják le a banyanfa indáit. Ezáltal megzavarta a szellemi világ egyensúlyát is. Ennek ellenére még az ő hadserege sem állomásozott sokáig és nagy számban itt. A szellemindák egy szuperfegyver kifejlesztéséhez kellettek neki.

Advertisement