Avatar Wiki
Advertisement

Sozin öregkorára rögeszméssé vált, csak a korlátlan hatalom és az Avatar kézre kerítése érdekelte.

SozinTűz Népe uralkodója volt, ő robbantotta ki hódításaival a százéves háborút. Fiatalon, amikor még Roku Avatar barátja volt, nem akart ártani senkinek, de miután királlyá koronázták, megrontotta őt a hatalom, és terjeszkedést fontolgatott. Roku tiltakozása ellenére támadást intézett a világ többi nemzete ellen, az eredmény pedig egy hosszú évtizedekig tartó embertelen, sok szenvedést hozó harc lett, amely végzetesen megbontotta a világ egyensúlyát. Sozin hadserege leigázta szinte az egész világot, de egyvalamit nem tudott elérni: az Avatar elfogását. Sozin magas kort élt meg, és békés körülmények között halt meg, de csalódott volt, mivel nem tudta kézre keríteni az új Avatárt, törekvései egyedüli akadályozó tényezőjét, pedig még egy egész nemzetet is eltörölt a föld színéről ennek érdekében.

Sozin fiatal hercegként még Roku barátja volt, és semmi jelét nem mutatta későbbi hatalommániájának.

Advertisement