Avatar Wiki
Advertisement
Fire Lord Ozai

Ozai nem ismerte a kíméletet, semmibe vette a szeretet, a jámborság, a megbocsátás érzéseit.

OzaiTűz Népének uralkodója, a Tűz Ura volt, elődje apja, Azulon, utódja pedig fia, Zuko volt. Ozai volt Azulon és Ilah másodszülött fia, ezért nem lehetett volna belőle király, mivel a trón várományosa az elsőszülött fiú, Iroh volt. Csakhogy Ozai úgy döntött, hogy kitúrja az öröklésből bátyját, amikor annak meghalt a fia. Iroh nem tiltakozott, hagyta, hogy öccse királlyá koronáztassa magát. Bár nem Ozai kezdte a százéves háborút, hanem nagyapja, Sozin, az új uralkodó minden elődjénél kíméletlenebb és erőszakosabb uralmat valósított meg.

Ozai nem szerette fiát, Zukót, de lányát, Azulát annál jobban kedvelte. Egyszer kifejtette fiának, hogy Azula szerencsésnek született, míg ő, Zuko, csak szerencsés, hogy megszülethetett. Zukót nagyon bántotta apja lesújtó véleménye. Ennek ellenére Zuko sokáig vágyott apja szeretetére, amiről csak akkor mondott le, amikor szembefordult vele, hogy csatlakozzon az Avatárhoz, akit egészen addig üldözött.

Aang egy nagyon komoly összecsapás során végül legyőzte Ozait, és megfosztotta őt az erejétől, így Ozai lett az első ember az Avatar világában, akitől elvették az idomítási képességét. Ezután élete végéig börtönben ült.

Advertisement