Avatar Wiki
Advertisement

Omashu, a hegyből kivájt város.

Omashu a Föld Királyságában a második legnagyobb város, csak a főváros, Ba Sing Se múlja felül méretben. Fontos nehézipari központ. A város egy hegyből lett kivájva. Két fő nevezetessége a csúszdákból álló kézbesítő rendszer és a csatornahálózat, melyben egy érdekes puhatestű élőlény, a pentapus él.

Története[]

A város alapításának legendája a következő: élt réges-régen egy Oma nevű lány meg egy Shu nevű fiú. Két, egymással ellenséges faluban laktak, ők azonban ennek ellenére egymásba szerettek. Tudták, hogy nyíltan nem vállalhatják fel a kapcsolatukat a falvaik viszálya miatt, de titokban azért szerettek volna néha találkozni. Hamarosan kitaláltak valamit: megfigyelték, hogyan közlekednek a föld alatt a borzvakondok, és őket utánozva a lány és a fiú lettek az első földidomárok az emberiség történetében. Ettől fogva a saját maguk által vájt alagútrendszerben találkoztak zavartalanul. Idegen ember nem igen vetődött arra, ha mégis, menthetetlenül eltévedt a járatokban. Csak ők ketten (no meg a borzvakondok) tudták a tájékozódás megfelelő módját: fénylő kristályokkal jelölték meg az utat, amelyek csak sötétben látszódtak.

Egyszer a fiú nem jött el a találkozóra, és már soha többé nem is jött. Elesett a falvak közti villongásokban. Oma szörnyű bánatba süllyedt, és gyászos dühében el akarta emészteni földidomítással mindkét falut. Végül meggondolta magát, kijelentette, hogy a háborúnak véget kell érnie. A két falu egyetértett, és egyesültek, hogy egy várost alkossanak. Így jött létre Omashu, amely a szerelmespár neveinek összeolvadásából kapta a nevét. A várost a két falut elválasztó hegycsúcson építették fel úgy, hogy lényegében a hegyből lettek kivájva az épületek.

Omashut is elfoglalta Kyoshi Avatar idejében Nagy Chin, a hódító hadvezér. A százéves háború alatt Aang barátja, Bumi uralta a várost.

A százéves háború végén a Tűz Népének hadereje elfoglalta a várost, amelynek élére egy teljhatalmú kormányzót állítottak. Ő közvetlenül a Tűz Urának tartozott beszámolni. A várost a Tűz Uráról Új-Ozainak nevezték el. Bumit elfogták, mert megadta magát. Pár hónappal később, a Fekete Napon, amikor pár percig a tűzidomárok nem tudtak idomítani, Bumi egy ravasz csellel egymaga kiszabadult és megfutamította a Tűzhadsereget, így vette vissza a saját városát.

Kuvira, amikor létrehozta a Föld Birodalmát, természetesen Omashura is igényt tartott, mint a birodalom második legnagyobb városára. A város hónapokig ellenállt, de végül kénytelen volt megadni magát a diktátornak. Egészen a letartóztatásáig Kuvira volt a város ura.

Államrendszer[]

Omashu államformája abszolút monarchia, élén a királlyal.

Gazdaság[]

A város mindig jelentős hadiipari központ volt, jelenleg is ez az iparág uralja a gazdasági szerkezetét. A Tűzhadsereg megszállása idején további kohászati üzemek épültek.

Kézbesítőrendszer[]

Omashu egyedülálló nevezetessége a híres kézbesítőrendszere, amelyet egyszerre működtetnek a gravitáció erejével és földidomítással is. Aang és Bumi, amikor gyerekek voltak, játékra is használták a rendszert, azon szoktak csúszdázni.

Csatornarendszer[]

A másik jellegzetesség a csatornarendszer, alagutak szövevénye. Itt gyülekezett az ellenállási mozgalom a Tűzhadsereg megszállása idején. Aangék itt jutottak be a városba, szintén a megszállás idején. Az ellenállók kihasználták, hogy a csatornában tenyésző pentapus nevű élőlény, ha rátapad a bőrre, jellegzetes pöttyöket hagy maga után, amelyek alapján az ember pentahimlősnek néz ki. Ezzel a módszerrel sikerült kijutniuk a városból.

A város híres kézbesítőrendszere, jól megfigyelhetőek a csúszdák.

Advertisement