Avatar Wiki
Advertisement
Loban

Loban egy pénzéhes üzletember volt, amíg egy nagy veszedelem hatására be nem látta, hogy az ember élete és becsülete többet ér a puszta anyagiaknál.

Loban egy Tűz Népéből származó üzletember, aki az első Tűz Népe-Föld Királysága vegyesvállalat, a Föld-Tűz Ércfinomító társtulajdonosa volt. Üzlettársával, Lao Beifonggal együtt a Levegő Nomádjai egykori megszentelt földjén üzemeltetett egy kristályfinomítót, a közelében pedig egy kristálybányát. Loban azonban titokban a korábban felfedezett vasércbányát is műveltette, pedig annak idején abban állapodtak meg Laoval, hogy annak kiaknázása nem biztonságos. Bár a bányát többször is földrengések rázták meg, Loban soha nem akarta figyelembe venni a munkások aggodalmát, és elbocsátással fenyegetőzött. Ráadásul a titkos vasércbánya szennyezte a közeli folyót is, aminek korábban nem találták a forrását. Később pedig kiderült, hogy a kitermelt vasérc nem más, mint Öreg Vas levetett páncélja, amitől a szellem akkor szabadult meg, amikor Yangchennel egyezséget kötött az ellenségeskedések beszüntetéséről.

Egy földrengéssorozat nyomán, a megjelenő Avatar Csapat kutatómunkájának köszönhetően fény derült Loban titkos üzelmeire. Amikor Lao Beifong meglátta a titokban működő vasércbányát, az összes munkást felszólította a bánya azonnali elhagyására a biztonság érdekében, de a helyszínre siető Loban mindenkit kirúgással fenyegetett, aki eleget tenne a felszólításnak. Amikor a bánya beomlott, ő is a föld alatt ragadt többekkel együtt. Szorult helyzetükből maga Aang és Toph Beifong tanítványai szabadították ki őket.

Loban, amikor kiszabadult a bánya gyomrából, egy hatalmas vasmaszkot talált, és parancsba adta Mongke embereinek, hogy harci orrszarvúikkal vontassák el a tengerpartra. Az volt a terve, hogy a tömör vasból készült maszkot elszállíttatja a Tűz Országába, feldolgozásra, és egyedül vágja zsebre az érte járó hasznot. De álmai semmivé lettek, amikor Öreg Vas magához húzta a maszkot, hogy felöltse. Loban, az unokaöccse, Satoru és Sokka a kötélen maradt lógva. Katara azonban a segítségükre sietett és vízből egy csúszdát formált nekik. Loban először nem akarta elengedni a kötelet, de unokaöccse meggyőzte arról, hogy csak akkor menekülhet meg, ha nem kapaszkodik tovább a kötélbe. Loban végül elengedte a kötelet, és vele a gazdagságról szőtt álmait is. Hogy jóvátegye korábbi rossz cselekedeteit, beállt a Levegő Akolitikusok közé, és segített az egykor Levegő Nomádjai kultúrájának megőrzésében.

Advertisement